Gościnią najnowszego podcastu "Praca 3.0" jest story designerka, dziennikarka, socjolożka oraz autorka książki pod tytułem "Jak mówić o sobie dobrze" – Aleksandra Więcka. Rozmówczyni Anny Jurgaś podkreśliła, że ciężko byłoby jasno określić zawód storytellera, ale z pewnością "jest to taka część kompetencji, która będzie przydatna niemal w każdym zawodzie". Jak zatem nauczyć się opowiadania historii? Aleksandra Więcka przyznała, że jest to umiejętność, której powinniśmy uczyć się jeszcze w szkole, ale edukacja w Polsce nie bierze tego pod uwagę więc "mamy trudność, aby tę kompetencję przyswoić i jej używać". – To absolutnie nie oznacza, że nie możemy się jej nauczyć. Z jednej strony typowym miejscem, gdzie można się nauczyć storytellingu, są wszelkie zawody związane z tworzeniem narracji – powiedziała. To jednak nie jest jedyna droga. Autorka publikacji zatytułowanej "Jak mówić o sobie dobrze" zwraca uwagę, że opowiadania historii można nauczyć się właśnie z książek. Tylko czy ludzie chcą płacić za umiejętność opowiadania historii? – W ogólnym sensie storytelling tak naprawdę jest esencją tego, jak sprzedać produkt. Dlaczego? Dlatego, że my nie kupujemy produktów, kupujemy historię o tym, kim będziemy, jak tego produktu użyjemy – wyjaśniła Więcka. Gościni podcastu "Praca 3.0" podkreśla, że w niektórych branżach storytelling nazywany jest, chociażby "opracowywaniem kampanii reklamowej". Tam wynagrodzenie za opowiadanie historii ma być "bardzo duże". Jednak są również branże, w których nie uważa się tej umiejętności za przydatną.