Panel projektantów podczas AFF Open University, to kolejna niespodzianka jaką przygotowaliśmy dla Was w tym roku. Zaprosiliśmy najciekawsze nazwiska polskiej mody do wspólnej dyskusji na temat kondycji rodzimej branży.

REKLAMA
Czy opłaca się być w Polsce projektantem? Kto dziś kupuje polską modę? Czy da się na niej zarobić? To tylko niektóre z pytań, jakie zada zaproszonym gościom Piotr Zachara, który poprowadzi spotkanie.
Projektantów, którzy wezmą udział w panelu, poprosiliśmy o kilka słów o sobie. Oto oni:
logo
Joanna Klimas mat. prasowe Joanna Kilmas

W 1994r., gdy redaktorki magazynu ELLE zjeździły całą Polskę w poszukiwaniu rodzimego projektanta do prezentacji w pierwszym numerze polskiej edycji ELLE, okazało się, że jedyną interesującą osobą była Joanna Klimas, początkująca projektantka, z wykształcenia psycholog. To jej kreacje otworzyły współczesną historię mody polskiej, prezentowaną w powstających czasopismach kobiecych. Po dłuższej przerwie wraca do projektowania. W 2008 urządza swoją nową pracownię i w marcu 2009 podczas inauguracji lokalu, prezentuje nową kolekcję, a także zostaje nominowana do kolejnej edycji ELLE STYLE AWARDS roku 2009.
logo
Grzegorz Matląg tworzący pod marką Maldoror mat. prasowe Maldoror

Grzegorz Matląg projektuje ubrania pod marką Maldoror od 2007 roku. Jego kolekcje prezentowane były miedzy innymi w Berlinie, Wiedniu, Amsterdamie, a co sezon w Łodzi. Projektuje też stroje do spektakli tanecznych, teledysków i na trasy koncertowe. Zaliczany do projektantów awangardowych, ciągle zmienia podejście do projektowania i poszukuje nowych rozwiązań
logo
Michał Szulc Michał Szulc

Pracownik naukowy Katedry Ubioru ASP im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi. Dwukrotny stypendysta Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Debiutował w 2005 roku kolekcja Iapan. Projekty publikowane w prasie polskiej i zagranicznej.
logo
Bartek MIchalec i Łukasz Laskowski mat. prasowe ZUO Corp.

Marka odzieżowa założona w 2010 roku przez Bartka Michalca i Łukasza Laskowskiego. Jej celem jest oferowanie odzieży wysokiej jakości, w przystępnej cenie. Kolekcje odszywają w Polsce, z włoskich oraz niemieckich tkanin. W ofercie znajdziemy odzież męską, damską, dodatki oraz linię sportową w całości unisex. Obecnie marka składa się z dwóch linii; zuo corp. oraz zuo corp +.
logo
Ania Poniewierska mat. prasowe Anna Poniewierska

Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych na Wydziale Tkaniny i Ubioru w Łodzi. Przez dziewięć lat pracowała w magazynie Elle, w tym przez ostatnie trzy jako Szef Działu Mody. Debiutancka kolekcja (listopad 2009) zdobyła uznanie prasy i branży modowej. Otrzymała Doskonałość Mody Twój Styl w kategorii Debiut Roku oraz nominację do tytułu Kobiety Glamour w kategorii Wejście Roku. Została uznana za Debiut Roku przez magazyn In Style.

Udało nam się zapytać jednego z projektantów o to, co sądzi o Festiwalu i czego spodziewa się po dyskusji.
Grzegorz Matląg: Zawsze obserwowałem z lekką zazdrością, że coś takiego jak AFF dzieje się w Poznaniu, a nie w Warszawie. Takich wydarzeń zdecydowanie brakuje w stolicy. Żałuję również, że już niezbyt mogę brać udział w warsztatach jako uczeń. Po panelu spodziewam się ostrej dyskusji, mam nadzieję nie o trendach i inspiracjach, a rzeczach uniwersalnych i ważnych.

Zapraszamy na panel projektantów w sobotę 20 października 2012 roku do Słodowni +2 w Starym Browarze. Dyskusję poprowadzi Piotr Zachara.
Wstęp wolny. Ilość miejsc ograniczona.