Z pasją obserwuję płynną nowoczesność oraz marki narodowe
Mój rok "zaczął się" od przeczytania tej książki. Noworoczne postanowienia i charakterystyczna dla wszystkich początków energia nadeszła już po przeczytaniu wstępu. Dlaczego? Zdaje się, że ta książka ma dobrą energię, dobrze się ją czyta, a do tego nie ma formy bezużytecznego, idealizowanego poradnika (jak większość tych o biznesie!). Nikt się w niej nie mądrzy, nie profesoruje, nie udaje.
Znanemu ekonomiście udało się namówić do rozmowy wybitnych przedsiębiorców. Wśród nich Leszek Czarnecki (Getin Holding, Getin Bank) mówi m.in. o inwestowaniu na Białorusi, Rafał Brzoska (Integer, InPost) o tym jak doszło do tego, że w 2016 roku na świecie pojawi się jego paczkomat z numerem 16 000, Krzysztof Pawiński (Maspex, Sok Kubuś) o niestabilnym ukraińskim rynku oraz Dariusz Pachla (LPP, Reserved) dlaczego przeciętny konsument - w jego opinii - nie interesuje się narodowością marki. Swoimi opiniam podzielili się także prezesi HTL-STREFA, KGHM, MCI, Radwag, Selena, Vigo.
Profesor Krzysztof Rybiński tak sam mówi o swojej książce: W tych jedenastu wywiadach jest zawarta unikalna wiedza, która może przydać się właścicielowi małej firmy, który myśli - czy tylko marzy - o dalszym rozwoju, prezesowi dużej firmy planującemu ekspansję zagraniczną, urzędnikowi planującemu ekspansję zagraniczną, urzędnikowi tworzącemu mechanizmy wsparcia dla firm ze środków krajowych lub unijnych, jak i badaczowi na uczelni, żeby lepiej zrozumiał sposób myślenia i działania przedsiębiorstw, co może usprawnić jego współprace z firmami i pozwolić na pozyskanie kontraktów badawczych z sektora prywatnego.