Jedna ze szkół w Wielkiej Brytanii, nauczająca grupę 30 dzieci autystycznych o różnym poziomie syndromu, wzięła udział w projekcie badawczym ECHOES, którego celem było pokazanie jak nowoczesna technologia może wspomóc komunikację u dzieci autystycznych.
Za pomocą wielkiego dotykowego ekranu, dzieci te są zaangażowane w zabawę z wirtualnymi bohaterami i interaktywną technologią.
Poprzez ekran dotykowy, dzieci mogą sterować przedmiotami, odkrywać otoczenie, oraz współpracować z pomocnikiem o imieniu Andy. Andy próbuje aktywnie zaangażować dzieci w różne zabawy. Nauczyciele byli bardzo zaskoczeni, jak bardzo program ECHOES pomógł dzieciom ulepszyć umiejętności społeczno-komunikacyjne. Byli też zdziwieni, w jaki nietypowy sposób dzieci te angażują się w zabawę z obrazami, które pojawiały się na ekranie.
Okazało się, że dzieci, które nigdy nie zaangażowały się w żadne zabawy, demonstrowały umiejętności społeczno-komunikacyjne za pomocą wirtualnego przyjaciela. Dla wielu dzieci autystycznych, komputer i szerzej rozumiana technologia jest bezpiecznym medium przekazu informacji. Projekt ten nie tylko pokazuje, że dzieci autystyczne posiadają zdolności społeczno-komunikacyjne, ale także jest skarbnicą wiedzy dla rodziców, nauczycieli, terapeutów i naukowców, dzięki której będzie można lepiej zrozumieć potrzeby dziecka autystycznego- jego zdolności, słabości i problemy.