Reklama.
Na razie lista wyłonionych jest tajemnicą. Poznamy ją podczas wręczenia nagród 28 lutego.
Pisałem już o konkursie, relacjonując jego kolejne edycje. Przypomnę tylko pokrótce, że Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” wraz z Krajową Izbą Gospodarczą jest twórcą tej inicjatywy. A w kapitule nie brak znanych i cenionych instytucji. Tworzą ją, prócz organizatorów konkursu, Instytut Staszica, Instytut Biznesu, Instytut Libertatis, Stowarzyszenie Integracja i Współpraca (organizator Forum Gospodarczego w Toruniu), Centrum im. Adama Smitha, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Szkoła Głowna Handlowa, Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie oraz Związek Przedsiębiorców i Pracodawców i Warsaw Enterprise Institute.
W poprzednich latach organizatorzy wskazywali trzy branże, w ramach których oceniano działania największych firm. Ta formuła stała się nieaktualna, ponieważ działania z zakresu polityki pracowniczej stały się normą nie tylko wśród liderów rynku, lecz również w gronie mniejszych przedsiębiorstw. Dlatego postanowiono w tym roku oceniać najciekawsze inicjatywy w obrębie poszczególnych kategorii. Ocenie poddane zostały więc programy stażowe, wolontariat, motywacja, edukacja, zdrowie, bezpieczeństwo oraz firma przyjazna niepełnosprawnym. Mogę uchylić rąbka tajemnicy. Rywalizacja była zacięta, bo zgłoszone rozwiązania były w większości ciekawe i oryginalne.
O czym to świadczy? Ano o tym, że Polacy nauczyli się prowadzić biznes z głową. I (wiem, brzmi to bezdusznie i materialistycznie) wiedzą, że inwestuje się nie tylko w dobra trwałe, w wizerunek, ale też w pracowników. Z jednej strony proponując im atrakcyjne rozwiązania socjalne, z drugiej – roztaczając ciekawe perspektywy zdobycia dodatkowych kwalifikacji. W HR, podobnie jak w CSR, wydać pieniądze jest łatwo, zwłaszcza wtedy, gdy firma dobrze prosperuje. Ale wymyślić i wdrożyć dobry projekt to już prawdziwa sztuka.
„Pracodawca Godny Zaufania” to konkurs jedyny w swoim rodzaju, ale bez zastrzeżonych praw autorskich. W imieniu organizatorów oświadczam, że nie tylko pozwalamy, lecz wręcz zachęcamy, by naszą inicjatywę kopiować na poziomie lokalnym, regionalnym, branżowym… Bowiem idea, która przyświeca inicjatywie KIG i „Teraz Polska”, to zachęcenie do kreowania rozwiązań dobrych dla pracowników bez względu na wielkość firmy i branżę, w której działa.