Sporo mówi się ostatnio o równych szansach w biznesie, o równym traktowaniu przedsiębiorców. W Konkursie „Teraz Polska” te idee wcielamy od trzech dekad. Nie jest dla nas ważne, czy o Godło „Teraz Polska” aplikuje wielki koncern czy mała firma, czy chodzi o podmiot z tradycjami czy o nowego gracza na rynku. Nie patrzymy na to. Eksperci i kapituła biorą pod lupę jakość zgłaszanych produktów i usług. Nikt nie może liczyć ani na preferencje, ani na taryfę ulgową. Dlatego nasze godło od lat cieszy się ogromnym prestiżem wśród konsumentów i przedsiębiorców, co potwierdzają prowadzone cyklicznie badania.
Różne produkty i usługi, różne branże. W tym roku wśród laureatów znaleźli się przedstawiciele sektorów: budowlanego, kosmetycznego, farmaceutycznego, spożywczego (w tym producentów wyrobów tradycyjnych) i finansowego. Nagrodzono wiele przedsięwzięć z zakresu nowoczesnych technologii (np. roboty, aplikacje, innowacyjne testy do wykrywania grypy czy inteligentny pojemnik na śmieci, który sam rozpoznaje rodzaj odpadu i go sortuje). Po raz pierwszy w dotychczasowej historii Konkursu przyznano nagrodę firmie oferującej usługi w zakresie energii odnawialnej. Znak czasu! Pełną listę nagrodzonych znajdziecie Państwo
tutaj.
Kampania prezydencka spowodowała, że Prezydent Andrzej Duda nie mógł być obecny podczas uroczystości. Przesłanie od niego odczytała Pani Prezydentowa.
„To właśnie ludziom takim jak Państwo, reprezentowanym przez Państwa firmom i tworzonym przez Państwa dziełom zawdzięcza nasza Ojczyzna podziwiany przez wszystkich sukces ekonomiczny. Państwa umiejętności, doświadczenie i śmiałe ambicje składają się na gwarancję, że hasło pozostanie stale aktualne. Dają Państwo piękny przykład patriotyzmu gospodarczego. Życzę wszelkiej pomyślności na biznesowych drogach” – napisał Prezydent. Pozostaje do tych wyrazów uznania i życzeń dla polskich przedsiębiorców tylko się dołączyć.
Dzieje naszego konkursu to dzieje polskiego wolnego rynku. Historia niesamowitej pracy i sukcesu. Dzisiaj promocja polskich marek jest dla ogromnej większości Polaków, że zacytuję klasyka, oczywistą oczywistością. Nie trzeba tego tłumaczyć, tak jak nie trzeba wyjaśniać, dlaczego lepiej dbać o swój interes, niż o cudzą kieszeń. Ale u progu lat 90. ubiegłego wieku stało przed nami wielkie wyzwanie przełamania stereotypów dotyczących jakości krajowych wyrobów i usług. Jako prezes Fundacji „Teraz Polska” jestem dumny, że mogliśmy dołożyć swoją cegiełkę do kolosalnej zmiany, jaka w ciągu trzydziestu lat nastąpiła. Nie można bowiem osiągnąć sukcesu mimochodem, przypadkowo, bez wiary w to, że się uda. Staraliśmy się tę wiarę szczepić i podtrzymywać. I, choćby nie wiem co, nadal będziemy to robić. Jest z kim działać, jest dla kogo działać!