O autorze
Jestem instruktorem sportu ze specjalnością fitness. Ukończyłam studia magisterskie o specjalności edukacja zdrowotna i terapia pedagogiczna. Z przyjemnością uczestniczyłam też w szkoleniu: medyczny trener personalny oraz innych tematycznych (sportowych, prozdrowotnych) kursach i wydarzeniach, na których poszerzałam swoją wiedzę. W ten czy inny sposób pracuję z ludźmi od 2007 roku.

Uważam, że wszystko, co robimy, powinno wynikać z pasji. Wówczas daje nam to prawdziwą satysfakcję. Właśnie wtedy mamy ochotę, by robić to dobrze. Zauważyłam również, że osoby przejawiające różne formy aktywności ruchowej i wytrwale rozwijające swoje umiejętności, stają się częścią swego rodzaju kultury, która wpływa na ich życie. Dziedzina fitness gromadzi ludzi energicznych, konsekwentnych, ambitnych i lubiących muzykę. Takie osoby zostają na sali na lata. Z czasem mamy też ochotę wiedzieć więcej, a fitness jest naprawdę bardzo ciekawą dziedziną, którą rządzą określone zasady. Cały czas ulega również rozwojowi. To, co wiem, jest połączeniem wiedzy teoretycznej oraz doświadczenia praktycznego jako klientka oraz instruktor prowadzący zajęcia w zakresie aktywności ruchowej. Dużym szacunkiem darzę również słowa innych instruktorów, których cenię. Jeśli coś naprawdę kochamy, każdy ruch w kierunku rozwoju jest słuszny. Z tą myślą piszę i tutaj.

W razie pytań bądź sugestii, co do podejmowanych przeze mnie tematów, proszę o kontakt na adres e-mail: fitness.mpiestrzynska@gmail.com

Podjąć rękawicę - Aerobox

Aerobox to pomysł na dobre pozytywne rozładowanie energii
Aerobox to pomysł na dobre pozytywne rozładowanie energii https://www.flickr.com/photos/generationbass/
Całkiem spora grupa osób regularnie uczęszczająca do klubów fitness ma w sobie coś z „fightera”. Wytrwale dążymy do założonych celów, nawet jeśli nie są łatwe i „nie schodzimy z pola walki” ot tak sobie – bez powodu. A może Aerobox? To zajęcia dla ludzi energicznych, którzy lubią muzykę i dynamizm. Ja z tych zajęć mam bardzo przyjemne wspomnienia.



Pomysł

Inne nazwy, z którymi możemy się spotkać to Tae Bo, Aeroboks. Opisują one zajęcia fitness inspirowane sztukami walki. Łączą one kroki fitness oraz elementy karate, taekwondo i kick-boxingu. Ich obecność zawdzięczamy amerykańskiemu instruktorowi, mistrzowi sztuk walki (i aktorowi ) Billi'emu Blanksowi. Idea powstała w późnych latach 80. XX wieku i została spopularyzowana w Stanach Zjednoczonych w kolejnej dekadzie. World Training Center (założony przez Billi’ego Blanksa) jest w dalszym ciągu wiodącym na świecie ośrodkiem wśród propagatorów tego rodzaju aktywności. Następnie zasięg zainteresowanych aeroboxem poszerzył się o inne państwa.



Charakterystyka zajęć

Zajęcia aeroboxu nie mają kontaktowego charakteru oraz nie są nastawione na zdobywanie kompetencji w zakresie samoobrony. Niemniej jednak uczestnicy uczą się i prezentują układy, w które wplatane są ciosy, kopnięcia i uderzenia łokciem. Te stanowią techniczne elementy konkretnych sztuk i sportów walki. Tempo muzyki mieści się w granicach 130 – 145 BPM. Jest to zakres, który daje korzystne warunki do spalania tkanki tłuszczowej. Zajęcia mogą mieć postać interwałów, kiedy to bardzo intensywny wysiłek przeplatany jest w sposób celowy i planowy z fazami odpoczynku (mogą to być również ćwiczenia o niższej intensywności). Dodatkowo, jeśli muzyka jest specjalnie dobrana, naśladując w odpowiednim momencie dźwięki kopnięć czy ciosów, lekcje stają się tym bardziej atrakcyjne zarówno dla ćwiczących, jak i dla obserwatorów.

Zajęcia w jednym z polskich klubów fitness:


Dlaczego Aerobox? - korzyści

Oprócz redukcji tkanki tłuszczowej, regularne uczestnictwo wspiera rozwój kondycji ogólnej organizmu, wytrzymałości siłowej, szybkości, gibkości i równowagi. Możemy liczyć na wysmuklenie oraz kształtowanie mięśni całego ciała. W pracę zaangażowane są kończyny górne i dolne, mięśnie grzbietu, klatki piersiowej, brzucha oraz stabilizujące kręgosłup. Ze względu na intensywność, zajęcia polecane są osobom przynajmniej średniozaawansowanym. Przeciwskazaniem do uczestnictwa są schorzenia stawów i zaburzenia krążenia krwi.


Nie jest to nauka walki, ale ważne by instruktor prezentował poprawną technikę oraz umiał/umiała udzieli wskazówek, co do jej efektywnego nauczania. Jest to wymóg oczywisty, ze względu na bezpieczeństwo ćwiczących. Ze względu na różne doświadczeniai prowadzących, zajęcia o nazwie Aerobox mogą mieć nieco inny charakter.



Jeśli się zaangażujemy, podczas zajęć możemy rozładować negatywne napięcia oraz stres. Kolejne ćwiczenia powodują, że zastępują je pozytywne emocje oraz zadowolenie z włożonego w nie wysiłku a w następnej kolejności – z siebie. Energetyczna muzyka powinna wpadać w ucho i motywować.

Magda Piestrzyńska
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
0 0Przez dwa miesiące byłam streamerką gier. Oto, czego się nauczyłam
JANDA 0 0Kremy z kolagenem: nie bierz pierwszego lepszego. To skomplikowany składnik
dadHERO 0 0Prawie półtora miliona złotych na polską planszówkę. Skąd ten sukces gry "Beyond Humanity:Colonies"?
0 0Polskiej szkole przydaliby się tacy nauczyciele. "Stowarzyszenie Umarłych Poetów" w teatrze
WYWIAD 0 0Dlaczego faceci nie chcą seksu. Seksuolożka wylicza powody i radzi, jak to zmienić
0 0Słynna fabryka ogłasza zwolnienia grupowe. Miśnieńska porcelana walczy o przetrwanie