Ponieważ minął długi weekend, dla wielu osób minął także czas chwilowego oderwania od spraw związanych z pracą. Ostatni wpis traktował o klasycznych książkach przygodowych dla dzieciaków (czy tylko dla dzieciaków?), a teraz, po odpoczynku i zregenerowaniu sił, może warto przyjrzeć się audiobookom o tematyce motywacyjno-biznesowej?
Nałogowy słuchacz książek audio. Dyrektor portalu Audiobook.pl
Ilość wydanych w Polsce audiobooków w porównaniu z ilością wydanych książek drukowanych nie jest na tyle przytłaczająca, żeby przeoczyć tytuły naprawdę ważne. Poza tym, ciągle czekamy na wydanie w wersji audio wielu książek tzw. „kanonicznych” z różnych dziedzin. Wydawcy audiobooków mają to szczęście, że mogą ocenić, czy dany tytuł znalazł swoich wielbicieli, czy nie; czy wpisał się swoją wyjątkowością na stałe na listę najważniejszych pozycji w danej dziedzinie, czy okazał się porażką.
W wydawaniu klasyków literatury motywacyjno-biznesowej, jak na razie prym wiedzie Wydawnictwo Mt Biznes. Wystarczy tylko wymienić autorów: Ken Blanchard (Jednominutowy menedżer), Bodo Schafer (Droga do finansowej wolności), Zig Ziglar (Żyj lepiej niż dobrze), John C. Maxwell (m.in. Przywództwo. Złote zasady) , Brian Tracy (Zjedz tę żabę i Psychologia sprzedaży). Również Wydawnictwo Studio Emka, może pochwalić się „klasycznymi” wręcz dziełami, np. Dale Carnegie, Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi oraz Jak przestać się martwić i zacząć żyć, Napoleon Hill, Myśl i bogać się, Spencer Johnson, Kto zabrał mój ser.
Także wydawcom, którzy zajmują się raczej beletrystyką zdarza się „popełnić” audiobook motywacyjny i takim przykładem jest Wydawnictwo Aleksandria, które niedawno wydało 7 nawyków skutecznego działania Stephena Covey’ego.
Książki w/w autorów, nie tylko sprzedały się w milionach egzemplarzy na całym świecie, ale co ważeniejsze, zmieniły życie milionów ludzi.
Tym, którzy zetknęli się z literaturą motywacyjną nie trzeba powyższych tytułów przedstawiać, stąd musi zrodzić się pytanie, czy warto je jeszcze wydawać w wersji audio? Moim zdaniem, zdecydowanie tak. Są to książki, które czyta się po kilka/kilkanaście razy. Treści tam podane wymagają nie tylko poznania, ale przede wszystkim przemyślenia i ewentualnego wprowadzenia pewnych, czasem większych czasem mniejszych, zmian do własnego życia. Dzięki temu, że audiobooków można słuchać wszędzie, możemy spokojnie męczyć Covey’ego przez kilka tygodni, np. w drodze do pracy, a Ziga Ziglara w czasie rowerowej przejażdżki.