
Budowanie rozpoznawalności Magdaleny Ogórek trwa. W sobotę kandydatka SLD odwiedza województwo świętokrzyskie, organizuje konferencję, spotyka się z wyborcami i przekonuje, że zna sposób na to, jak zmienić kraj na lepsze. Skupia się głównie na walce z bezrobociem i innych sferach gospodarczych i przypomina swój najważniejszy postulat, jakim jest napisanie prawa od nowa.
REKLAMA
Ogórek chce pomóc młodym
Kandydatka Sojuszu konsekwentnie od początku kampanii kieruje swoje hasła do młodych wyborców. Tak było również w Kielcach, gdzie przyznała, iż poprawa jakości ich życia i sytuacji na rynku pracy to jeden z jej priorytetów. Ogórek wypomniała przy okazji pozostałym politykom, że losem młodych Polaków interesują się tylko podczas kampanii, a zaraz po niej – zapominają o nich na długie miesiące.
Kandydatka Sojuszu konsekwentnie od początku kampanii kieruje swoje hasła do młodych wyborców. Tak było również w Kielcach, gdzie przyznała, iż poprawa jakości ich życia i sytuacji na rynku pracy to jeden z jej priorytetów. Ogórek wypomniała przy okazji pozostałym politykom, że losem młodych Polaków interesują się tylko podczas kampanii, a zaraz po niej – zapominają o nich na długie miesiące.
– Miejsca w radach nadzorczych są zarezerwowane dla rodzin polityków, natomiast młodzi muszą pracować na umowach śmieciowych – mówiła.
Zainteresowania ze strony młodych – brak
Stawianie na młodych przez kandydatkę to z jednej strony dobry ruch, bo grupa ta, zwłaszcza na lewicy, nie ma swojego reprezentanta. Z drugiej jednak – zdjęcia i relacje publikowane przez sztab kandydatki jasno pokazują, że o ile ona młodymi interesuje się bardzo, tak oni nią – niemal wcale. Średnia wieku wyborców, którzy uczestniczą w owych spotkaniach nie zalicza się już raczej do tej kategorii.
Stawianie na młodych przez kandydatkę to z jednej strony dobry ruch, bo grupa ta, zwłaszcza na lewicy, nie ma swojego reprezentanta. Z drugiej jednak – zdjęcia i relacje publikowane przez sztab kandydatki jasno pokazują, że o ile ona młodymi interesuje się bardzo, tak oni nią – niemal wcale. Średnia wieku wyborców, którzy uczestniczą w owych spotkaniach nie zalicza się już raczej do tej kategorii.
Mimo wszystko, Magdalena Ogórek właśnie o ich względy zabiega najbardziej. Informuje, że bezrobocie wśród młodych przekracza 20 proc. i zapewnia, że wie jak sprawić, aby zmniejszyć ten niechlubny wynik.
Pierwszy krok, to zmiany w edukacji. – Kształcenie powinno być dostosowane do potrzeb rynku, byśmy nie kształcili młodych z niepotrzebnymi dyplomami – przekonuje Ogórek. – Polska ma być krajem, do którego się przyjeżdża, a nie tylko ucieka. Ale by to szło w parze musimy uwolnić energię przedsiębiorców – mówiła podczas spotkania w Kielcach.
Przede wszystkim trzeba znieść wszystkie bariery dla przedsiębiorców. Bez napisania prawa od nowa my tego nie osiągniemy. Są rewiry, w których potrzebna jest natychmiastowa zmiana. To ustawa o swobodzie działalności gospodarczej, kodeks karno-skarbowy i kodeks spółek handlowych. Czytaj więcej
Propozycje Ogórek są mało konkretne. Poza ogólnikowymi hasłami, trudno w nich doszukać się konsekwentnego planu działania i prostej odpowiedzi na pytanie – jak? Jak ułatwić to życie młodym Polakom? Jak uwolnić energię przedsiębiorców? Postulat „napisania prawa od nowa” – powtarzany konsekwentnie od początku kampanii nie wystarczy, bo (wykluczając szansę na jego realizację w ogóle) jakie ma być owe nowe prawo?
Jedyny konkretny plan, jaki proponuje kandydatka dotyczy podniesienie kwoty wolnej od podatku. Magdalena Ogórek chciałaby zwiększyć ją do 20 tys. zł. Przekonuje, że to pomoże emerytom i najbiedniejszym. – Skorzystają ci, którzy zarabiają poniżej 1,5 tys. – zapewnia.
Podczas wizyty w Tarnowie, Ogórek zapewniła, że zmianą prawa rozpocznie od początku swojego urzędowania. – Wypełnię Pałac Prezydencki i Belweder ekspertami i przedstawicielami polskiej palestry, aby oni mogli tworzyć projekty ustaw – mówiła i przekonywała, że będzie prezydentem aktywnie korzystającym z inicjatywy ustawodawczej.
„Trzeba rozmawiać”
Podczas wizyty Ogórek skomentowała także jeden z najważniejszych tematów tej kampanii – kwestie bezpieczeństwa. Przypomniała o inicjatywie stworzenia gwardii narodowej, która powinna liczyć ok. 200 tys. członków.
Podczas wizyty Ogórek skomentowała także jeden z najważniejszych tematów tej kampanii – kwestie bezpieczeństwa. Przypomniała o inicjatywie stworzenia gwardii narodowej, która powinna liczyć ok. 200 tys. członków.
Nie zabrakło także słynnej już recepty, zgodnie z którą „trzeba rozmawiać”. – Graniczymy z Federacją Rosyjską i musimy stawiać na dyplomację, na spokój w rozmowach. Pokój jest najważniejszy – mówiła kandydatka Sojuszu.
Kampania Magdaleny Ogórek nabiera rozpędu. Kandydatka przełamuje barierę medialną. Najwyższa pora zadbać o to, aby skonkretyzować program i mówić nie tylko o tym – co się zrobi, ale również o tym – jak.
Źródło: TVP Info
