Grupa naTemat

Osoby z zespołem Downa zastąpiły profesjonalnych aktorów w reklamach znanych firm

Kadry ze spotów reklamowych i oryginalne wersje reklam
Kadry ze spotów reklamowych i oryginalne wersje reklam Fot. CoorDown/ Saatchi & Saatchi Italy/ Youtube
Reklama to świat pięknych i dobrze wyglądających. Ładne twarze, perfekcyjne figury i modne ubrania. Nic dziwnego, chodzi w końcu o skuteczną sprzedaż. Ogromne zaskoczenie przeżyli w związku z tym Włosi, kiedy nagle w reklamach znanych marek, profesjonalnych aktorów zastąpiły osoby z zespołem Downa.

Ta niespodziewana zamiana trwała tylko jeden dzień, ale i tak, jak podaje włoska organizacja CoorDown, telewizyjne reklamy obejrzało aż 18 milionów Włochów. Profesjonalnych aktorów w emitowanych już wcześniej reklamach zastąpiły osoby z zespołem Downa.


CoorDown przygotowało tę akcję z okazji Światowego Dnia Zespołu Downa. Kampanię społeczną "Integration Day" stworzyła znana agencja Saatchi & Saatchi. W kampanii wzięły udział popularne firmy – klienci S&S jak chociażby Pampers, Toyota, Illy Coffee czy CartaSi Credit Card. Kampania miała również odsłonę prasową, w którą zaangażował się między innymi Carrefour.

Akcja spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem nie tylko we Włoszech. Doceniono fakt,
że uświadamia, że również tacy ludzie są wśród nas, normalnie funkcjonują, pracują i cieszą się życiem. Dodatkowo, "Integration Day" pokazał, że osoby z zespołem Downa mają takie samo prawo pokazywać się w mediach i reklamach. Nie budząc przy tym niesmaku czy litości.

Zobacz także: Trwałość i miłość – nowa kampania społeczna promująca związki. Ale tylko małżeństwa hetero z gromadką dzieci


Kampanię doceniono również na 59. Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes, gdzie zdobyła aż siedem Złotych Lwów.



ZOBACZ TAKŻE:
WIĘCEJ NA TEMAT:
ZdrowieMediaEdukacjaAktorzyFirmyKampanie społeczne
Skomentuj