
Ale dla mnie nie to jest najważniejsze. Najważniejsze, gdybym mogła wtedy powiedzieć, że prawie wszystkie dzieci ćwiczą podczas lekcji WF, a dwie trzecie społeczeństwa – w mniejszym lub większym zakresie – uprawia sport.
Jak Mucha ma zamiar osiągnąć tak ambitny plan? We współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej będzie proponować różne rozwiązania: konkursy dla nauczycieli na najlepsze zajęcia, postulować zmiany w liczbie godzin WF-u w podstawie programowej
Sport masowy, uprawiany w celach rekreacyjnych i sport wyczynowy, którego celem jest bicie rekordów i zdobywanie medali, to dwa różne światy. Chcąc zachęcić rzesze Polaków do aktywności fizycznej należy finansować kampanie upowszechniające uprawianie sportu, budować ścieżki rowerowe, inwestować w ogólnodostępną infrastrukturę ułatwiającą podejmowanie aktywności fizycznej. CZYTAJ WIĘCEJ
Jeśli sformułujemy katalog sportów strategicznych, to rezerwa finansowa się pojawi – związana z mniejszymi dotacjami w pozostałych sportach. Rezerwa będzie jednak niewielka i przeznaczona głównie dla tych dyscyplin, które wybierzemy.
Pani minister, pytana o to, czy nie da się w budżecie wywalczyć 0,5 proc. na sport zamiast obecnych 0,2, stwierdza, że pieniądze są.
Pytanie brzmi, dlaczego nie ma z tego efektu. Myśli pan, że jak dziś damy dwa razy więcej pieniędzy, to osiągniemy dwa razy lepsze rezultaty? Nie, stracimy te pieniądze, bo polski sport jest niewydolny. Trzeba go zmienić i dopiero wtedy dołożyć pieniędzy. Chodzi o to, aby zmusić osoby odpowiedzialne za ten stan do wykonania pracy.
Joanna Mucha wyjaśnia też, że od związków sportowych ministerstwo będzie wymagać więcej, bardziej konkretnie i z nastawieniem na "pozyskiwanie szerokiej rzeszy
Ministra Mucha wykorzystując „nastrój olimpijski”, ogłosiła wczoraj plan wyciągnięcia polskiego sportu z zapaści. Przysłuchałem się dokładnie jej konferencji i kategorycznie stwierdzam, że od momentu pozbycia się fryzjerów, zdecydowanie poprawiła warsztat werbalny, nie tracąc przy tym nic z bezpośredniości i uczciwości. CZYTAJ WIĘCEJ