
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył 667 tysięcy złotych kary na spółkę Oasis Tours. – Doszło do stosowania przez spółkę praktyk naruszających zbiorowe interesy klientów – stwierdzono.
REKLAMA
UOKiK kontrolę w biurze podróży prowadził już pod koniec 2012 roku; zażądał m.in. przedstawienia wszystkich stosowanych od 2011 roku wzorów umów oraz złożonych przez klientów reklamacji wraz z odpowiedziami udzielonymi konsumentom przez Oasis Tours – informuje "Rzeczpospolita". Póki cofirma nie prowadzi działalności biura podróży, zamierza jednak powrócić do tego wraz z rozpoczęciem 2014 roku.
– Doszło do stosowania przez spółkę praktyk naruszających zbiorowe interesy klientów – stwierdził Urząd po przeanalizowaniu wszystkich dokumentów (w tym 54 reklamacji). Zakwestionowano cztery z nich. Za każde przewinienie UOKiK wlepił organizatorowi wakacji karę. Łączna kwota wynosi 667 tysięcy złotych.
– Okolicznością przemawiającą za zastosowaniem wobec Oasis Tours kary pieniężnej jest fakt, iż jako organizator imprez turystycznych z dużym doświadczeniem na rynku usług turystycznych powinna mieć świadomość, że stosowanie postanowień tożsamych z uznanymi za niedozwolone i wpisanymi do Rejestru niedozwolonych postanowień umownych, a także ograniczanie uprawnień konsumentów wynikających z ustawy o usługach turystycznych, jest bezprawne – napisał w oświadczeniu prezes Urzędy Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
źródło: rp.pl
