Tak przygotowywaliśmy się do maratonu. 1,5 roku treningów na pięciu minutach filmu

3 rady przed maratonem od sztabu trenerskiego Biegaj na Zdrowie

Ewa Koprowska: Biegaj w Karkonoszach

Jestem biegaczem. Koziorożcem. Kocham góry i uciekam tam, aby odpocząć, naładować akumulator, poprawić kondycję psychiczną i fizyczną. Do tej pory stąpałam do góry krok za krokiem w ciężkich butach, czerpiąc przez podeszwy energię matki ziemi. W tym roku postanowiłam wzorem mojej zodiakalnej rogatej braci zmienić buty na lżejsze i trochę pobiegać. Do pełni szczęścia nie brakowało tym razem niczego. Udało się wyjechać razem z tymi, których kocham. Z moją rodziną.

Paweł Lipiec: 370 treningów później

Kiedy zaczynaliśmy program Biegaj Na Zdrowie na samym początku publicznie napisałem, że „”. Zrobiłem to celowo i z rozmysłem. Co prawda już po drugim treningu tłumaczyłem skąd u mnie taki brak rozsądku (por. ). Publiczne zobowiązanie zawsze dobrze zabezpiecza przed wycofaniem się z...
Publiczne zobowiązanie zawsze dobrze zabezpiecza przed wycofaniem się z raz danego słowa. A ja od początku byłem mocno zdeterminowany aby dotrwać do końca programu.

Maja Sieńkowska: Nieświadomość drogą do zwycięstwa

Program „Biegaj na zdrowie” już naprawdę zmierza ku końcowi, a ja po pierwszej panice nabieram pewności, że koniec, zgodnie z planem, będzie miał miejsce na mecie maratonu. I nie wiem, czy na zmianę mojego nastawienia ma wpływ wiara bliskich oraz dalszych znajomych, czy raczej to, że na ostatnim treningu przebiegłam już 28km. Podejrzewam, że to suma obu czynników. To nie jest tak, że jestem pewna na 100%, bo różnie może się zdarzyć, ale mam w sobie mniej paniki, a więcej spokoju.

Grzegorz Zwierzchoń: Maratończyku nie biegaj więcej niż 26 km podczas długiego rozbiegania!

Powyższa rada dotyczy ponad połowy maratończyków. Tak, nie musisz biegać więcej niż 26 kilometrów podczas jednego treningu, żeby dobrze przygotować się do królewskiego dystansu. Większość biegaczy, którzy przygotowują się do pokonania maratonu robi raz w tygodniu tak zwane wybieganie. Najczęstszym błędem jest to, że jest ono zdecydowanie za długie – często regeneracja po biegach powyżej 32 km trwa dłużej niż możemy to sobie wyobrazić. Jak więc przygotować swój organizm na dłuży dystans nie pokonując go na treningu?

Biegaj na Zdrowie

Sylwia Stachowicz: Magia 42. kilometra

Stało się – ja jeszcze nie wierzę... Przez nikogo nie zmuszana wpisałam się na listę tych, co w ostatnią wrześniową niedzielę wyruszą na pojedynek z samym sobą, swoimi słabościami, wątpliwościami i ograniczeniami. Nie wierzę wciąż jeszcze, że odległe marzenie właśnie się materializuje.

Maciej Hassa: Sześciopak biegowy

Nieuchronnie zbliża się koniec naszego programu. W marcu zeszłego roku podjęliśmy wyzwanie przebiegnięcia maratonu. Właśnie dobiega końca czas przygotowań. Co dało mi te półtora roku? Całość w pigułce zmieściła się w sześciopaku biegowym. Oczywiste i podstawowe plusy biegania postanowiłem zmieścić w sześciu punktach dzieląc je na dwie kategorie: zalety psychiczne i fizyczne. Nie wywyższam przy tym żadnej z tych grup. Obie są tak samo ważne i mają ogromny wpływ na moje życie.

Paweł Lipiec: Droga do maratonu

Patrząc na ostatnie teksty moich kolegów i koleżanek widzę, że dociera do nich to, co mnie martwi od pewnego czasu: za chwilę maraton. Już niedługo. We wrześniu. Zostało mniej niż 1000 godzin. Zegar tyka, a w Nas narasta przerażenie królewskim dystansem.

Ewa Koprowska: Łi Pari – czyli biegając po Paryżu

Jestem biegaczem. Mój partner również. Nawet moje dzieci, z mniejszym lub większym entuzjazmem, przygotowują się do kolejnych imprez. Największą radość sprawia nam nieodmiennie spokojny, biegowy spacer po pobliskim lesie. W tym roku, na kilka dni spokój lasu zamieniliśmy z szumem hedonistycznego Paryża.

Maja Sieńkowska: Żeby tylko przebiec i iść na pizzę. Albo na trzy

Sądny dzień coraz bliżej. Nerwy w brzuchu pojawiają wraz z każdą myślą o 27 września, z każdym kolejnym pytaniem znajomych: „No, i jak przygotowania do maratonu?”.

Dieta a bieganie
Biegaj na Zdrowie

Maciej Hassa: Biegowa Zaraza

Kiedy wkręcisz się w bieganie jest tak jak z zaangażowaniem w pracy. Pozytywnie wypowiadasz się o tym sporcie, chcesz z nim być jak najdłużej i jesteś w stanie ponieść dodatkowy wysiłek by biegać. To naprawdę pozytywne i przejmujące uczucie. Wraz z nim infekujesz innych swoją pasją.

Monika Ruszkowska: Efekty uboczne biegania

Wszyscy znamy opowieści, jak to pod wpływem biegania zmieniło się czyjeś życie. W szczególności gorliwie wykonujący pierwsze treningi debiutanci miewają manierę zamęczania otoczenia niebiegającego, usiłując nawrócić maksymalnie dużą liczbę znajomych na swoją nową "religię".

10. PZU Półmaraton Warszawski

Grzegorz Zwierzchoń (Trener): Długie wybieganie czy bieg z narastającą prędkością?

Większość biegaczy przygotowujących się do pokonania maratonu raz w tygodniu robi tak zwane wybieganie. Najczęstszym błędem jest to, że takie wybiegania są za długie - często regeneracja po biegach powyżej 32 km trwa dłużej niż możemy to sobie wyobrazić. Jak więc przygotować swój organizm na dłuży dystans nie pokonując go na treningu? Moją odpowiedzią będzie dzisiejsza opowieść o jednym z kilku rodzajów BNP.

Dieta biegacza cz.I

Dieta biegacza cz.II

Podstawowe ćwiczenia dla biegacza

Po co biegaczowi fizjolog?

SZTAB TRENERSKIPoznajcie ludzi, którzy odpowiadają za przygotowanie uczestników programu PZU – Biegaj na zdrowie.