NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

BLOGI

  • Co, gdy biją Polaków. I co, gdy to Polacy biją

    Dwukrotne, dokonane na tle narodowościowym, brutalne pobicie Polaków, w tym raz ze skutkiem śmiertelnym, które miało miejsce w Harlow we wschodniej Anglii, budzi nasz zrozumiały sprzeciw i oburzenie. Ale reakcja polskiego rządu na tę haniebną napaść jest równie tromtadracka co pełna hipokryzji.

  • Jak Anglicy chcieli  mi zakazać mówić po polsku

    Brexit nadal budzi emocje. Odchodzący ze stanowiska Premier David Cameron ostatnio podczas szczytu NATO w Warszawie potępił rasistowskie ataki Anglików na Polaków. Mimo to wystąpienie Wielkiej Brytanii jest dla Polski jak trzęsienie ziemi, ponieważ większość wschodnioeuropejskich imigrantów w Anglii pochodzi z tego kraju. Wielu z nich musi teraz spakować swoje walizki i wrócić do domu.

  • Wał Hadriana

    Czyli o tym, że Cameron poległ pod Poitiers

  • Brexit a social media

    Dzień, w którym ogłoszono wyniki referendum, był jednym z najbardziej niezwykłych dni jakich doświadczyłam w moim życiu. W powietrzu czuć było, że tworzy się historia - wszyscy wiedzieliśmy, że konsekwencje tej decyzji będą się za nami ciągnąć przez dekady. Słuchając rozmów w obcym mi języku mogłam wychwycić tylko słowo “Brexit”. W metrze nikt nie dyskutował o niczym innym, wszystkim nam towarzyszyła atmosfera wzburzenia. Nasze życie zostało zakłócone.

  • Unia po Brexicie: do przodu bez oglądania się za siebie

    Unia Europejska znalazła się w największym kryzysie w historii. Do tej pory wyłącznie się rozszerzała. Teraz po raz pierwszy mamy do czynienia z sytuacją, kiedy jakiś kraj zdecydował się ją opuścić. I to bardzo ważny kraj, pod każdym względem: liczby ludności, potencjału...

  • Pierwsze marketingowe reakcje na Brexit

    W Real Time Marketingu liczy się pomysłowa reakcja na nieoczekiwane zdarzenia. Wykreowane akcje niekiedy wzruszają, innym razem bawią, a jeszcze kolejnym – angażują. Zawsze wspólnym celem jest wywołanie zainteresowania ze strony odbiorców, od których zależy viralowy sukces inicjatywy. Dziś takim marketingowym polem do popisu staje się Brexit.

  • Brexit

    Jeszcze w czwartek wieczorem wydawało się, że zwolennicy „remain” mają niewielką przewagę nad zwolennikami „leave”. Ale już nad ranem okazało się, że zwolennicy opuszczeniu Unii zwyciężyli. Jestem przekonana, że jest to pyrrusowe zwycięstwo. Wszystko, co od tej pory się dzieje, udowadnia ten pogląd. Największe od 31 lat osłabienie funta (a Brytyjczycy przecież tak bardzo lubią spędzać wakacje za granicą), Belfast, w którym zabrakło formularzy paszportowych, Szkoci zastanawiający się nad ponownym referendum o odłączeniu się od Wielkiej Brytanii. Google zalewany jest pytaniami Brytyjczyków, czym jest Brexit. O wyniku zdecydowało starsze pokolenie, które ciągle żyje wspomnieniem dawnego imperium. David Cameron wysoko licytował i przegrał tego pokera.