Rekomendacje i profesjonalne usługi ograniczają strach
Badania potwierdzają, że coraz więcej konsumentów dostrzega zalety internetowych zakupów. W
raporcie „e-Commerce w Polsce 2012 w oczach internautów” zauważono, że w stosunku do 2011 roku odsetek osób nieprzekonanych do kupowania w sieci zmalał o 6%. Wpłynęły na to m.in. dobre opinie e-klientów, którzy na podstawie własnych, pozytywnych doświadczeń z zakupami w sieci, rekomendowali je znajomym, skutecznie zachęcając ich do internetowych zakupów.
Rosnące zaufanie do handlu online to również wynik coraz większej profesjonalizacji usług płatniczych, które są ważną częścią zakupów. E-sklepy zdają sobie sprawę, że ich sukces w dużej mierze zależy od sprawnego przeprowadzenia ostatniego etapu zakupów, czyli uregulowania rachunku za zamówione produkty. Dlatego wirtualni sprzedawcy coraz częściej dają swoim klientom możliwość korzystania z różnorodnych form płatności. Najczęściej e-sklepy oferują najpopularniejszą w Polsce, choć niewygodną, płatność przy odbiorze, która wymaga osobistego zaangażowania właściciela przesyłki, spotkania się z kurierem i posiadania przy sobie odpowiedniej ilości gotówki oraz płatność za pomocą standardowych e-przelewów bankowych, także dość niewygodnych. W coraz większej ilości e-sklepów klienci mogą także skorzystać z szybszych, wygodniejszych i bezpieczniejszych transakcji dokonywanych za pośrednictwem specjalnych serwisów płatności online, jak choćby
PayU, który jest liderem w tym obszarze w Polsce. Serwisy tego typu integrują już istniejące i tworzą nowe usługi w zakresie wirtualnych płatności, dostarczając coraz nowszych rozwiązań ułatwiających zakupy w internecie (np. płatność kartą za pomocą jednego kliknięcia w serwisie Allegro.pl), niezależnie od urządzenia, z którego są dokonywane. Korzystanie z usług serwisu integrującego płatności daje nie tylko gwarancję wygodnego i szybkiego dokonywania zakupów, ale zapewnia przy tym pełne bezpieczeństwo transakcji dla klientów.