Firma, która stworzyła spot na 10-lecie Polski w UE się tłumaczy. "Wybrano nas w wyniku konkursu"
Zarząd Gutenberg Networks Warszawa
30 kwietnia 2014, 13:36·2 minuty czytania
Publikacja artykułu: 30 kwietnia 2014, 13:36
W mediach pojawiło się wiele nieścisłych, a czasem nawet niezgodnych z prawdą opinii na temat filmu „10 lat świet(l)nych” związanego z 10. rocznicą przystąpienia Polski do Unii Europejskiej i zrealizowanego przez firmę Gutenberg Networks Warszawa, w drodze konkursu przeprowadzonego przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
Reklama.
1. Firma Gutenberg Networks Warszawa została wybrana w wyniku konkursu ofert, zorganizowanego przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, na koncepcję i produkcję spotu związanego z 10. rocznicą przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Komisja konkursowa uznała ofertę Gutenberg Networks Warszawa za najlepszą.
2. Kwota produkcji spotu wyniosła 750 279 zł netto, a nie, jak podają niektóre media, 7 milionów. W kwocie 750 279 zł zawarte są koszty: praw do utworu „Hey Jude” oraz wizerunku Paula McCartneya, realizacji zdjęć w kilku lokalizacjach na terenie Polski, poszukiwania materiałów archiwalnych oraz zakupu licencji i praw autorskich do tych materiałów oraz wizerunków, postprodukcji, przygotowania materiałów do emisji. Wspomniane koszty obejmują również opracowanie scenariusza wraz z przekazaniem praw autorskich do jego wykorzystania.
3. Nasza firma nie odpowiadała za zakup mediów do tej kampanii, które pochłonęły większość wspomnianego budżetu. Firma Gutenberg Networks Warszawa nie była też emitentem któregokolwiek ze wspominanych przez media materiałów reklamowych. Nie jesteśmy także projektantem, wykonawcą czy instalatorem wspominanych w mediach „olbrzymich billboardów”.
4. Firma Gutenberg Networks Warszawa istnieje od 2001 roku i jest częścią Grupy DDB należącej do największych tego typu w Polsce. Agencja DDB to jedna z najbardziej nagradzanych firm w branży reklamowej. Potwierdza to pozycja w rankingach uwzględniających efektywność prowadzonych kampanii oraz w polskich i międzynarodowych konkursach kreatywnych. DDB została agencją dekady w konkursie efektywności reklamowej Effie za największą liczbę nagród (punktów) w pierwszym dziesięcioleciu istnienia konkursu. W 2013 roku DDB zdobyła GrandPrix Effie i po raz drugi z rzędu tytuł Agencji Roku Effie. W tym samym roku magazyn branży reklamowej „Media i Marketing Polska” przyznał DDB prestiżowy tytuł Agencji Roku. Firma Gutenberg Networks Warszawa została powołana jako struktura specjalizująca się w produkcji reklamowej i odpowiada za większość realizacji DDB.
5. Wierzymy, że film „10 lat świet(l)nych” spełnia postawione przed nim założenia, czyli zilustrowanie ogromnych zmian, które zaszły w naszym kraju w ciągu minionych 10 lat.