Kto by pomyślał, że Mistrzostwa Świata FIFA 2014 sprawią, że znana artystka odświeży swój występ specjalnie na potrzeby kampanii adidas? A jednak. Marina Abramović w najnowszym spocie przypomina swój performance z 1978 roku.
Chodzi oczywiście o "Work Relation", który belgradzka artystka stworzyła z Ulayem. W czarno-białym krótkim filmie występują ludzie w butach adidas. Jest ich jedenaścioro, zupełnie jak w drużynie piłkarskiej.
Do ich zadania należy przeniesienie kamieni z jednego końca sali na drugi przy pomocy trzech różnych sposobów organizacji pracy. Jak się okazuje - najlepiej idzie tym, którzy stworzyli łańcuch.
-Łańcuch jest najbardziej trwały. On zostaje na zawsze - opowiada artystka, sama zresztą pojawiająca się pod koniec filmu i przyglądająca się całemu występowi. Sama jednak kamieni nie nosi.
Pod koniec pojawia się hasło "All in or nothing" i logo adidasa, bo jak się okazuje - ostatnie zdanie należy do niego.
Udział performerki w reklamie zaskoczył wszystkich i wywołał oburzenie nie tylko wśród krytyków sztuki, lecz także fanów Abramović. Sam Ulay dotąd nie skomentował występu dawnej współautorki. Chociaż artystka ma na swoim koncie współprace z wieloma artystami, między innymi Lady Gagą czy Jay'em Z, to jednak dopiero teraz zdecydowała się na występ w kampanii reklamowej.