Spada sprzedaż prawicowych tygodników.
Spada sprzedaż prawicowych tygodników. Fot. Screen z "w Sieci"

Nawet najbardziej szokujące okładki nie powstrzymują spadku sprzedaży prawicowych tygodników. Tracą takie tytuły jak „Do Rzeczy”, „w Sieci” i „Gazeta Polska”. W maju mniej czytelników sięgnęło także po „Wprost”.

REKLAMA
Wzrostem sprzedaży mogą pochwalić się „Gość Niedzielny”, który zyskał ponad 12 proc. czytelników i jest liderem zestawienia, oraz „Polityka”, która w porównaniu z majem 2013 roku zyskała 5 proc. czytelników. Podium uzupełnia „Newsweek”, któremu rzutem na taśmę udało przekroczyć się liczbę 120 tys. sprzedanych egzemplarzy – informuje serwis wirtualnemedia.pl.
Po nim dług, długo nic i prawica. Tygodnik „w Sieci” stracił ponad 16 proc. czytelników – jego sprzedaż wyniosła ponad 77 tys. egzemplarzy. Blisko jedną trzecią czytelników stracił „Do Rzeczy”, który spadł poniżej 60 tys. egzemplarzy. Prawie jedną czwartą stracił „Wprost” – jego sprzedaż to 47 tys. sztuk.
Jeszcze niedawno prawicowi publicyści cieszyli się, że po rozpadzie redakcji „Uważam Rze” udało się powiększyć rynek prawicowej prasy i zamiast jednego tygodnika mają dwa. Teraz okazuje się, że ten segment wraca do swoich normalnych rozmiarów – zsumowana sprzedaż „w Sieci” i „Do Rzeczy” jest dzisiaj mniejsza, niż „Uważam Rze” w czasach świetności.