Pies-pająk jest wart 400 tys. złotych.  Będzie sequel?
Pies-pająk jest wart 400 tys. złotych. Będzie sequel? Fot. "Forbes"

Najpopularniejsze polskie wideo na YouTube umocniło Sylwestra Wardęgę na szczycie nie tylko pod względem liczby subskrybentów, ale także ujawniło opłacalność tej gałęzi mediów.

REKLAMA
– Film o Spider Dogu przyniósł autorowi około 400 tys. zł dochodu z emitowanych przed klipem spotów oraz wyświetlanych obok niego reklam Google AdSense – informuje najnowsze wydanie polskiego "Forbesa", które umieściło Wardęgę na okładce.
Jak twierdzi magazyn, wyliczenia uwzględniają już prowizję dla YouTube i agencji LifeTube, która opiekuje się youtuberem. Sukces Sylwestra Wardęgi był jednak wyjątkowy - jego pozostałe filmy generują ruch na poziomie kilku milionów wyświetleń, co według "Forbesa" daje po kilka tysięcy złotych dochodu.
Na szczęście w Polsce coraz prężniej rozwija się branża pośredników między twórcami a reklamodawcami. Agencja LifeTube grupująca autorów z 11 mln subskrybcji jest już jedną z 50 największych takich firm na świecie.
Reklama internetowa w 2013 roku była warta 2,4 mld zł, z czego na wideo przypadało 6,9 proc., czyli 160 mln zł.
Źródło: "Forbes"