jeeppress-europe.pl

Jeep Renegade zaprezentowany został na tegorocznych targach w Genewie. Niewielki terenowy samochód poradzić ma sobie w każdych warunkach. Jeep dostępny jest już w salonach, kierowcy będą mogli więc wypróbować jego możliwości w najtrudniejszym sezonie zimowym.

REKLAMA
Producenci Jeepa Renegade, wyposażyli go w ponad 60 funkcji bezpieczeństwa i zabezpieczeń, m.in. w 6 standardowych poduszek powietrznych, ESC z elektronicznym systemem przeciwdziałania dachowaniu pojazdu (ERM), tylną kamerę ParkView, system ostrzegania przed kolizją czołową, system adaptacyjnej kontroli prędkości i system ostrzegania przed niespodziewaną zmianą pasa ruchu. Wyposażenie ułatwi kierowanie pojazdem zimą. Aby zmniejszyć ryzyko jakichkolwiek kolizji, kierowcy powinni pamiętać także o odpowiednim przygotowaniu auta na nadchodzący sezon.
Niektórzy uważają, że wymiana opon z letnich na zimowe jest zbędna. Z taką opinią, dość powszechną szczególnie wśród kierowców poruszających się po dużych miastach, trzeba walczyć. Należy pamiętać o tym, że różnica pomiędzy konstrukcją opon letnich i zimowych jest znacząca. Te drugie łatwiej zachowują elastyczność w niskich temperaturach, mają również większą przyczepność. Umożliwiają szybsze hamowanie. Wymiana opon z letnich na zimowe nie jest w Polsce obowiązkowa, warto jednak o niej pamiętać dla bezpieczeństwa własnego i współpasażerów.
Przed sezonem zimowym warto także skontaktować się z mechanikiem, by odpowiednio zabezpieczyć silnik samochodu przed działaniem niskich temperatur.
Uciążliwym problemem dla kierowców w zimie są także wiecznie zaparowane szyby. Znacznie ograniczają one widoczność. Z problemem tym można sobie poradzić, kierowcy powinni jednak wcześniej odpowiednio się przygotować. Przede wszystkim należy sprawdzić, czy klimatyzacja, filtr kabinowy i radiator nagrzewnicy funkcjonują prawidłowo. Należy skontrolować też uszczelki w samochodzie, by śnieg nie przedostawał się do środka. Istnieją też odpowiednie preparaty, które mają chronić przed zaparowaniem. Należy je jednak stosować po wcześniejszym umyciu i osuszeniu szyb.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje w sezonie zimowym 2014/2015 zużyć na drogach ok. 497 338 ton chlorku sodu. Sól drogowa jest wyjątkowo groźna dla samochodów, powoduje korozje i niszczy podwozie. Negatywne skutki może ograniczyć częste mycie auta. Ważne jest także woskowanie samochodu.
Gołoledź, intensywne opady śniegu i ograniczona widoczność. Warunki jazdy w najbliższym sezonie będą co najmniej trudne. Odpowiednie przystosowanie auta nie wystarczy.
Maria Balcerzak
zespół prasowy Komendy Głównej Policji

Z uwagi na panujące zimą trudne warunki pogodowe, należy zachować szczególną ostrożność, dostosować prędkość do warunków na drodze, dbać o odpowiednie odstępy między pojazdami oraz jechać płynnie – w typowej sytuacji drogowej delikatnie dodawać gazu i hamować oraz z wyczuciem wykonywać manewry kierownicą.

Szczególną ostrożność powinni zachować kierowcy, którzy dopiero pierwszy raz wyjadą zimą na drogi.
Maria Balcerzak
zespół prasowy Komendy Głównej Policji

Młodzi kierowcy, którym brak doświadczenia, przede wszystkim nie powinni przeceniać swoich umiejętności - podkreśla Balcerzak.

Są jednak i dobre informacje. Wśród kierowców panuje przekonanie, że to sezon zimowy jest najbardziej niebezpieczny. Statystyki mówią jednak coś innego. Według Komendy Głównej Policji do największej ilości wypadków doszło w 2013 roku w lipcu (10,2%), sierpniu (10,28%) oraz październiku (10,2%).
Maria Balcerzak
zespół prasowy Komendy Głównej Policji

- Można przyjąć, że przy gorszych warunkach, gdy jezdnia jest śliska, kierowcy zachowują większą ostrożność: jadą wolniej i zachowują większe odstępy między samochodami