
Czym jest marża?
W przypadku analizy finansowej oznacza wskaźnik finansowy zdefiniowany jako stosunek zysku ze sprzedaży do ceny sprzedaży (zysk to różnica między ceną sprzedaży a kosztem pozyskania towaru). Czytaj więcej
Bloger twierdzi, że największe marże płacimy kupując ubrania. – Paradoksalnie, na sprzęcie elektronicznym nie ma szczególnie wysokich marży. Jeśli zaś spojrzy się na sklepy tupu Biedronka czy Lidl, to ich marże wynoszą około 3 proc. i jest to bardzo dużo. Empik ma bardzo niskie marże na działalności, mimo że na poszczególnych produktach zarabia dużo – słyszę od swojego rozmówcy.
W tym momencie elektronika jest najdroższa w roku, a najtańsza będzie po świętach. Tak samo jest z innymi rzeczami w sklepach. Przed świętami nie opłaca się robić zakupów, ale robimy je z powodów emocjonalnych. Oczywiście od każdej reguły są wyjątki i promocje. Czytaj więcej
Spójrzmy na takiego iPhone'a. Gdyby iOS był systemem otwartym, można byłoby porównywać gamę produktów iPhonopodobnych. I wtedy, aby zachęcić klienta, trzeba byłoby zmniejszać cenę, czyli także i marżę. – Nie wnikam tu, na którym poziomie produkcji czy dystrybucji, zazwyczaj marżę najpierw tnie się u poddostawcy, a na końcu u beneficjenta marży, czyli głównego producenta – mówi znawca branży.
Najniższe marże są zawsze na produktach szeroko dostępnych i porównywalnych, co do gramatury, smaku i funkcji. Cukier, sól, marchew etc. Wszędzie pozostaną tym samym cukrem czy kaszą. Sztuczki ze ślicznymi opakowaniami czy reklamowaniem ich przez Dodę działają na chwilę i są zbyt kosztowne, żeby się wygłupiać. Dlatego nigdy Pan nie zobaczy Dody reklamującej mąkę, ale brandowe HiFi już tak, gdyż na azjatyckich produktach (brandowych) nadal można zarabiać pieniądze pod warunkiem, że skupi pan duże zainteresowanie na swojej sieci. I tu Doda jest potrzebna. Ale to także ostatnie drgawki, bo ten rodzaj zakupów przeniesie się wiekszosciowo do sieci.