
Jedyną rzeczą, która od 718 roku w hotelu funkcjonuje w niezmienionym stanie jest bijące w Houshi gorące źródło. Drewniany hotel był wielokrotnie niszczony przez częste w Japonii naturalne kataklizmy, rodzina Houshi zawsze go odbudowywała. Ogród i niektóre części hotelu mają dziś 400 lat.
Byłem bardzo zestresowany, bo trzeba było nakręcić 1300 lat historii. Opowiedzenie w krótkim dokumencie tylu wydarzeń, tylu ludzkich dramatów jest naprawdę trudne. To wyzwanie bardzo dużo mnie nauczyło Czytaj więcej
Houshi nigdy nie wykorzystywali ponad tysiącletniej historii firmy w reklamach. Uważali, że to byłby biznesowy błąd, liczy się dla nich bardziej podkreślanie jakości oferowanych przez hotel usług.
Naszym priorytetem jest zachowanie ryokanu w ciągle zmieniającym się świecie. Czasem trzeba dla tego poświęcić życie rodzinne Czytaj więcej
Małżeństwa w rodzinie Houshi często były aranżowane. Obecni właściciele Zengoro i Chizuko, którzy sami poznali się właśnie w ten sposób, mówią przed kamerą, że chcieli, żeby ich dzieci same ułożyły sobie życie. Ale swojej córce, która jeszcze nie wyszła za mąż, przedstawiają teraz kandydatów, których "można by przyjąć do rodziny".
Rodzina Houshi zachowała to samo nazwisko przez prawie 1300 lat. Japońskie firmy z wielowiekową tradycją przekazywały swoje nazwisko wprowadzanym do rodziny mężczyznom, gdy w kolejnym pokoleniu pojawiały się same córki. Houshi Ryokan to obecnie najstarszy rodzinny biznes na świecie.
Historia Kongo Gumi pokazuje, że dobrym pomysłem jest działanie w stabilnej gałęzi przemysłu. Niewiele zawodów jest bardziej trwałych, niż budowanie buddyjskich świątyni. Religia przetrwała tysiące lat i ma wiele milionów wyznawców.
Z tak stabilną podstawą, Kongo przetrwało wcześniej kilka gospodarczych zawirowań. W 19 wieku, podczas restauracji Meiji firma straciła dopłaty państwowe i po raz pierwszy zaczęła zajmować się budowaniem komercyjnie. Konstruowanie świątyń do niedawna stanowiło 80 procent z rocznych, 67 milionowych przychodów firmy
Czytaj więcej