Oto moc polskiego YouTube'a. 18-letni ReZigiusz w dwa dni zebrał 138 tys. zł dla szpitala dziecięcego

ReZigiusz zebrał ponad 138 tysięcy złotych na szpital.
ReZigiusz zebrał ponad 138 tysięcy złotych na szpital. Fot. Screen z YouTube
ReZigiusz, czyli jeden z najpopularniejszych grających polskich youtuberów postanowił, że całą kwotę, którą zarobi ze sprzedaży swoich kubków, bluz i koszulek z 31 grudnia przekaże na rzecz Wojewódzkiego Szpitala Rehabilitacyjnego dla Dzieci w Jastrzębiu-Zdroju. Chciał uzbierać 5 tysięcy, już 15 byłoby dla niego wielkim sukcesem, a ostatecznie wynik wyniósł ponad 138 tysięcy złotych.



Chłopak na swoim koncie ma już ponad 1,1 miliona subskrypcji, 160 milionów wyświetleń, a zajmuje się głównie graniem w gry. Ma 18 lat, pochodzi z Wodzisławia Śląskiego i uczęszcza do technikum. Remigiusz pomimo swojego młodego wieku jest bardzo przedsiębiorczy - posiada swój własny sklep internetowy, w którym sprzedaje koszulki, bluzy i kubki.

Oficjalna informacja o charytatywnej akcji pojawiła się w sieci dopiero 30 grudnia. Youtuber obawiał się, że przez tak późne powiadomienie swoich fanów mało kto weźmie w niej udział. Patrząc na wyniki - zdecydowanie nie miał czego. Vloger postanowił przekazać całą kwotę z zamówień z jego internetowego sklepu na Szpital Rehabilitacyjny w Jastrzębiu-Zdroju. –Znajdują się w nim dzieciaki po różnych chorobach, wypadkach, które potrzebują po prostu rehabilitacji – słyszymy.


– Większość z nas ma się dobrze. Czemu by nie podzielić się fragmentem tej dobroci z ludźmi, którzy jej potrzebują? – pyta. Vloger chce udokumentować cały finał akcji, jeszcze nie wie dokładnie, jak będzie on wyglądał.

W ten sposób ReZigiusz chciał podziękować za dobry dla niego rok. Na stronie jego sklepu czytamy:

reZigiusz

Kochani! Rok 2014 był dla mnie niesamowitym rokiem. Minął szybciej, niż każdy z Was mógłby się spodziewać, jednocześnie był pełen wrażeń i emocji, jakich do tej pory nie doświadczyłem! To wszystko dzięki Wam! Chciałbym w związku z tym Wam podziękować, stąd pomysł akcji charytatywnej! :)

Z tabeli zamówień, którą można zobaczyć na stronię internetowego sklepu vlogera wynika, że w akcji wzięło udział 1680 osób. Ludzie średnio wydawali po 49 i 95 zł, ale zdarzały się także zamówienia powyżej 200 zł. To niezwykle wymierna wycena siły internetowych gwiazd.
– Akcja charytatywna, którą zorganizowałem z moją ekipą była strzałem w dziesiątkę, bo z wami pomożemy ogromnej ilości dzieciakom. Sądziliśmy, że jak uzbieramy 5, 10, 15 tysięcy to będzie sukces i będziemy szczęśliwi. Uzbieraliśmy 138 tysięcy złotych. To jest kosmos, jaką my mamy moc, jaką my tworzymy potęgę – napisał na Facebooku krótko po północy 1 stycznia.

Co ciekawe, jego fani martwią się, że cała ta akcja mogła chłopakowi zaszkodzić i będzie musiał dopłacić drugie tyle z własnej kieszeni. Na Facebookowym profilu ReZigiusza czytamy: – A ile ty zapłaciłeś? Bo może i uzbierałeś 138 tysięcy, ale nie za darmo, bo w sumie za koszulki. A koszulek nikt nie robi za darmo i jak wiem pewnie nie odjąłeś od tych 138 tysięcy kosztu koszulek tylko sam dopłaciłeś – pyta Piotr Korotko.


Youtuber szybko mu odpowiedział: – Na tym właśnie polega też cała sprawa. Moim i mojej ekipy wkładem w akcję jest sfinansowanie i pokrycie kosztów całej produkcji, pracowników, itp. W kwocie 138 000 zł znajduje się kasa od Was i ode mnie na dzieciaki! – czytamy.
31 grudnia podsumowanie swojej charytatywnej akcji zrobili także youtuberzy, którzy grając przez 72 godziny zbierali pieniądze na dom dziecka. Chłopaki uzbierali ponad 76 tysięcy złotych i po odliczeniu prowizji dla PayPala wyszło, że zarobili blisko 72 tysiące złotych. Wspólnie zdecydowali, że te pieniądze zostaną podzielone na trzy domy dziecka: w Cieszynie, Krakowie i Katowicach. Chcą jednak zastrzec, na co mają zostać one przeznaczone. W połowie lutego powinno udać im się wręczyć prezenty dzieciakom.

Kolejnymi youtuberami, którzy często biorą udział w akcjach charytatywnych są chłopaki z kanału Lekko Stronniczy. Vlogerzy postanowili sprzedać na swoją imprezę pożegnalną 100 wejściówek po 50 zł. Zebraną kwotę przeznaczą na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Całe wydarzenie odbędzie się 3 stycznia, a Karol i Włodek zagwarantowali reszcie swoich fanów transmisję live z klubie Chwili, która będzie dostępna na ich kanale.

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

KRAJOBRAZ PO WYBORACH

WYNIKI, ANALIZY, KOMENTARZE