Już nie New Balance czy Nike Air Max. Najbardziej hitowe buty to adidas Superstar.
Już nie New Balance czy Nike Air Max. Najbardziej hitowe buty to adidas Superstar. facebook.com/pages/Adidas-Originals-Superstar
Reklama.
Gdy w modzie w końcu zrobiło się miejsce na obuwie sportowe, sneakersy kupowali wszyscy bez opamiętania. Już nie tylko osoby, które czytają nałogowo SNEAKER FREAKER MAGAZINE i znają się na rzeczy, lecz także hipsterzy, muzycy, babcie i gimnazjalistki. Mieć New Balance czy Air Maxy oznaczało być na topie, a że na topie chcą być prawie wszyscy - prawie wszyscy je nosili.
logo
Zbliżenie na detale. facebook.com/adidassuperstars
Teraz to już nuda, a od ilości podróbek tychże butów boli głowa. Dlatego zagraniczni blogerzy, It Girls i koneserzy klasycznego obuwia znaleźli sobie dwa modele adidasów, w których biegali po ulicach z dumą i ku zdziwieniu wszystkich noszących na nogach "eNki". Stan Smith i właśnie Superstar. W popularyzowaniu tych pierwszych ogromną rolę odegrali chociażby Raf Simons czy Caroline de Maigret. Teraz na świeczniku są Superstary i zainteresowanie nimi zrobiło się tak ogromne, że marka postanowiła przywrócić je do życia.
Dlatego też tym roku adidas wskrzesza model Superstar. I oprócz odświeżonych modeli, swoim fanom serwuje świetną kampanię reklamową. W krótkim filmie #OriginalSuperstar czwórka bohaterów wyjaśnia, co to znaczy być "superstar". Trzeba przyznać, że Pharrell Williams, David Beckham, Rita Ora i Damian Lillard nadają się do tej roli jak mało kto. Wszyscy nieziemsko bogaci i sławni, spełnieni zawodowo i mający nienaganne wyczucie stylu. Całość robi takie wrażenie, że ma się ochotę z miejsca pobiec do sklepu po własne "gwiazdki".
logo
Buty w wersji podrasowanej. facebook.com/adidassuperstars
Potencjał Superstarów doskonale zauważył magazyn style.com, który już ogłosił je butami 2015 roku. Pewni sukcesu są też twórcy. „Superstar to jedne z naszych najbardziej ukochanych butów i poczuliśmy, że nadszedł właściwy czas, aby uczcić tę ikonę oraz popracować z najbardziej ekscytującymi artystami na świecie i poprosić, by opowiedzieli nam swoje historie. Mamy ambitny target dla tego buta, a 2015 wyznacza następny rozdział jego dziedzictwa” przyznaje Arthur Hoeld, dyrektor generalny adidas Originals.
logo
Specjalny model Superstarów stworzony przez Adidasa na Chiński Nowy Rok. facebook.com/adidasoriginals
Superstary początkowo były oczywiście butami do koszykówki. Stąd więc antypoślizgowa podeszwa, która się nie brudzi, a także charakterystyczny szpic. Szybko stały się hitem i obowiązkowym obuwiem dla każdego koszykarza - mówi się nawet, że w parę lat od premiery nosiły je już 3/4 graczy NBA. Ich twarzą został Kareem Abdul-Jabbar i chociaż początkowo były dostępne tylko dla sportowców, szybko udało im się przebić dalej. I do legendy jednak przeszły dopiero, gdy z boisk przedostały się na ulice. A potem, za sprawą zespołu Run-DMC weszły na scenę i nagle charakterystyczne shell toe zachcieli mieć wszyscy. Muzycy zresztą tak uwielbiali te buty, że nagrali na ich cześć numer „My adidas”. Superstary za ich sprawą szybko stały się symbolem młodej generacji lat 80. Nosili je wszyscy!
Teraz legenda ożywa. Czy Superstary wyprą lansowane do tej pory inne sportowe buty? Czas pokaże. Jedno jest pewne - stylu odmówić im nie można, a klasyka zawsze jest w modzie!

Chcesz więcej stylu? Polub nas na facebooku!