O tym, jak tworzyć dobre i efektywne informacje prasowe, dowiesz się podczas najbliższego Kongresu Profesjonalistów Public Relations.
O tym, jak tworzyć dobre i efektywne informacje prasowe, dowiesz się podczas najbliższego Kongresu Profesjonalistów Public Relations. Materiały prasowe Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2015

Jesteś PR-owcem, to wiesz, że aby marka twojego klienta zaistniała w mediach wystarczy… dobry content, czyli niebanalny temat, wartościowa i unikalna treść. Brzmi prosto, prawda? Tymczasem dobra treść dla dziennikarza i dla PR-owca często znaczy co innego. Przypominamy więc kilka zasad tworzenia wartościowych materiałów dla mediów. Reszty dowiesz się w kwietniu podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations w Rzeszowie.

REKLAMA
Być może wiele razy zastanawiałeś się: „Dlaczego nie publikują?”. Twój tekst miał poprawną formę, świeże informacje, kilka cytatów, a spektakularnych efektów wciąż brak. Znasz przecież zasady media relations, a mimo to coś idzie niezgodnie z planem i co najgorsze z oczekiwaniami klienta. Być może problemem jest nieodpowiednio dobrany content? Dowiedz się więc, jak pisać treści, które w mediach obronią się same. Swoją wiedzę na temat nowych trendów w media relations będziesz mógł zweryfikować już 23 i 24 kwietnia podczas Kongresu Profesjonalistów PR, który odbędzie się jak co roku w Rzeszowie.
1. Zapomnij, dla kogo pracujesz
Zanim zaczniesz pisać, zastanów się, po co i dla kogo to robisz. Owszem, pracujesz dla klienta i chcesz budować jego markę w mediach. Jednak informacje prasowe powinieneś tworzyć dla czytelników. Dlatego o treści pomyśl z perspektywy odbiorców oraz ich preferencji. Jeśli nie masz takiej wiedzy, koniecznie uzupełnij braki. Określ precyzyjnie grupy docelowe, poznaj ich specyfikę i dostosuj do nich treść, którą masz do przekazania. Dostarczaj im rzeczywiście interesujących materiałów. Zamiast myśleć o końcowym raporcie z efektów, skup się na swoich czytelnikach.
2. Nie jesteś fabryką treści
Jeśli efekty swojej pracy mierzysz wyłącznie liczbą publikacji, to padłeś ofiarą nieporozumienia i chyba nie do końca wiesz, czym jest twoja profesja. Każdego dnia czytelnik, słuchacz czy użytkownik internetu otrzymuje ogromną ilość komunikatów. Tylko wartościowe treści przebiją się przez szum informacyjny. Dlatego lepiej pisać mniej, ale za to dobrych artykułów. Takich, które dotrą do odbiorców i spotkają się z ich zainteresowaniem. Prawdziwy sukces osiągniesz, kiedy dany temat zaintryguje branżę, a dla dziennikarzy przesyłane materiały staną się wiarygodnym i cennym merytorycznie źródłem.
dr Dariusz Tworzydło

Niestety wiele firm w dalszym ciągu przekłada ilość ponad jakość. Zdarza się, że klienci wymagają od agencji niemal stałej obecności w mediach. Masowa produkcja teksów i generowanie „wycinków” bez patrzenia na ich jakość nie jest przepisem na sukces, co więcej taka praktyka osłabia wizerunek całej branży PR.

Prezes Exacto Sp. z o.o., organizator Kongresu
3. Zapytaj dziennikarzy
Jeśli odpowiadasz za tworzenie treści, potrzebujesz inspiracji. Bądź na bieżąco, śledź trendy i analizuj zmiany. Wsłuchuj się w dyskusje odbiorców, obserwuj ich dialog i najważniejsze: wyciągaj wnioski. Taka wiedza pozwoli ci pisać o rzeczach istotnych i pożytecznych z ich punktu widzenia. Jeszcze więcej możesz zyskać budując partnerskie, oparte na obustronnych korzyściach, relacje z dziennikarzami. Kiedy będą naprawdę dobre, chętnie podzielą się informacjami o preferencjach czytelników albo podsuną ciekawy pomysł na artykuł. Dzięki temu będziesz mógł jeszcze lepiej dostosować komunikację do ich oczekiwań.
Okazją do konfrontacji opinii na temat działań medialnych będzie tegoroczny Kongres Profesjonalistów Public Relations. Podczas tego wydarzenia m.in. Maciej Orłoś, Grzegorz Miecugow i Tomasz Machała opowiedzą o blaskach i cieniach współpracy z PR-owcami. W programie także wystąpienia ekspertów branży PR oraz praktyczne warsztaty.
Organizatorami Kongresu są firmy Newsline Sp. z o.o. oraz Ideo Sp. z o.o., zaś głównymi partnerami Urząd Miasta Rzeszowa, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, a także Związek Firm Public Relations. Sponsorem głównym jest firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o.
Szczegółowe informacje oraz program wydarzenia znajdują się na stronie internetowej: www.kongresprofesjonalistow.pl. Zachęcamy również do śledzenia profilu wydarzenia na portalu Facebook.

Artykuł powstał we współpracy z organizatorami Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2015.