
Youtuberzy ciągle narzekają na bariery w komunikacji z reklamodawcami. Choć branża reklamowa ewoluuje, to jednak nie zawsze jest w stanie dogadać się z internetowymi twórcami. Castorama to jednak zupełnie inny przypadek i w genialny sposób wykorzystała potencjał chłopaków z kanału "5 sposobów na" i jak dla mnie to obecnie jeden z najbardziej udanych mariaży youtube'owo-reklamowych.
REKLAMA
Odkąd kanał Castorama Polska odkąd wpadł w ręce chłopaków z "5 sposobów na" w bardzo krótkim czasie zyskał ponad 80 tys. subskrybentów. Został całkowicie przerobiony, publikowane są na nim inne formaty i zaczęli go oglądać widzowie, którzy faktycznie komentują nowe pomysły na majsterkowanie.
– Po 1,5 miesiąca mamy ponad 85 tys. subskrybentów i Castorama Polska stała się największym kanałem brandowym kategorii DIY na świecie! – mówi Marcin Radziwoń.
Jak powiedział nam Filip Drążkiewicz, Dyrektor ds. Relacji z Klientami – Połączyła ich pasja do majsterkowania, a spojrzenie z perspektywy "5 sposobów na.."na DIY (skrót od zwrotu "do it yourself" czyli "zrób to sam") pokrywa się z wizją Castoramy. – Klienci są dla nas zawsze najważniejsi i nieustannie pracujemy nad tym, żeby dostarczać im inspiracji, pomysłów, prostych rozwiązań i porad – dodaje.
Na kanale znajdziemy zarówno krótkie lifehacki jak i dłuższe filmy z youtuberami o majsterkowaniu. Jak można się domyślić, te w których występują twórcy "5 sposobów na" cieszą się największą popularnością i mają po kilkaset tysięcy wyświetleń.
Można zauważyć, że chłopaki nigdy nie robią nic na siłę. Zawsze starają się ograć produkt w ciekawy sposób, a dodatkowo widz ma wartość dodaną np. w postaci konkursu z atrakcyjnymi nagrodami. Jeżeli używają młotka, czy kleju danej marki, to fani to po prostu akceptują.
“5 sposobów na” nie jest ich jedynym biznesem. Chłopaki mają łeb na karku i oprócz swojego kanału na YouTube, portalu spryciarze.pl i współpracy z Castoramą prowadzą jeszcze agencje content marketingową, za pośrednictwem której przygotowują filmy dla innych marek.
Wilk syty i owca cała
Ze współpracy zadowoleni są również widzowie. Wcześniej na kanale “5 sposób na” pojawiał się tylko jeden film tygodniowo. Obecnie youtuberzy przygotowują ich od 15 do 20 miesięcznie. Poza tym, materiały wykorzystywane do majsterkowania na kanale Castorama Polska pochodzą z wiadomego źródła i kończą się odwieczne pytania – skąd wziąć daną rzecz.
Ze współpracy zadowoleni są również widzowie. Wcześniej na kanale “5 sposób na” pojawiał się tylko jeden film tygodniowo. Obecnie youtuberzy przygotowują ich od 15 do 20 miesięcznie. Poza tym, materiały wykorzystywane do majsterkowania na kanale Castorama Polska pochodzą z wiadomego źródła i kończą się odwieczne pytania – skąd wziąć daną rzecz.
– Jeżeli gotujemy kurczaka i wykorzystujemy konkretną przyprawę to nasz widz kupi tę samą, bo będzie myślał, że danie nie wyjdzie mu, gdy wykorzysta inną – mówi Marcin. – Tak samo jest z Castoramą i majsterkowaniem, ludzie chcą instrukcji krok po kroku – dodaje.
Widzowie to kupują, bo ta współpraca jest po prostu spójna wizerunkowo i pomysłowa. Oczywiście raz na jakiś czas zdarzy się komentarz typu “sprzedaliście się”, ale pod nim pojawiają się kolejne, pytające hejtera, jaki ma z tym problem. Wygląda na to, że widz wreszcie dorasta.
To nie pierwsza współpraca firmy z youtuberami. W zeszłym roku na swój kanał zaprosili Lekko Stronniczych, SciFun, Design Your Life oraz 5 sposobów na. Internetowi twórcy przedstawili m.in. najdziwniejsze budynki znajdujące się w Polsce, stylizacje DYI do zrealizowania w domu i pokazali jak fizyka i chemia jest wykorzystywana w architekturze.
Napisz do autorki: patrycja.marszalek@natemat.pl
