Plakaty reklamujące firmę Protein World są krytykowane między innymi za "seksistowskie przedstawienie kobiecego ciała"
Plakaty reklamujące firmę Protein World są krytykowane między innymi za "seksistowskie przedstawienie kobiecego ciała" Fot. Protein World / Facebook.com

Firma Protein World, oferująca sportowcom rozmaite odżywki i suplementy diety, rozpoczęła przedwakacyjną kampanię reklamową. Jej główna bohaterka to roznegliżowana modelka, której ciało jest już gotowe do wyjścia na plażę. Takie przedstawienie kobiecego ciała wywołało w internecie lawinę krytyki.

REKLAMA
Główny zarzut, jaki wysuwany jest pod adresem autorów kampanii, przekonuje, że rozwieszane w jej ramach billboardy mają seksistowski charakter oraz mogą wzbudzać poczucie winy u osób, które nie posiadają sylwetki modelki czy modela.
– Wszyscy wiemy, że nie ma idealnego ciała. Każdy jest inny. Ciała wszystkich osób są gotowe [do wyjścia na plażę], gdy tylko te osoby tak uznają. Plaża powinna służyć zabawie i relaksowi, a nie osądzaniu i porównywaniu – oznajmiła May Gibbs, która współprowadzi na Facebooku profil sprzeciwiający się przesłaniu reklam firmy Protein World.
W podobny sposób do kontrowersyjnej kampanii podeszły blogerki Fiona Longmuir i Tara Costello, które pozowały w bikini pod plakatem wywieszonym w londyńskim metrze, przekonując, że ich ciała już są perfekcyjne i gotowe do wyjścia na plażę.
Do protestu przyłączają się także mężczyźni.
Nie wszystkie protesty przebiegają jednak w tak swawolnej atmosferze. W sieci trwa właśnie zbieranie podpisów pod petycją, która domaga się usunięcia żółtych plakatów. Na razie zebrano ponad 40 tys. podpisów.
źródło: Huffington Post