Piwo EB to legenda lat 90. Wielu z sentymentem wróci do tego smaku.
Piwo EB to legenda lat 90. Wielu z sentymentem wróci do tego smaku. Fot. Facebook/ Przywracamy piwo "EB" do Elbląga by elblag.net

Legendarne piwo EB - symbol lat 90. wraca do sklepów. Już pod koniec kwietnia kupimy je w niemal identycznym opakowaniu, co przed laty.

REKLAMA
27 kwietnia w telewizjach TVN i TVP oraz wybranych kanałach tematycznych wystartuje emisja spotu „Czas na EB”. Na ekranie zobaczymy tę samą nadawaną w przeszłości oryginalną reklamę (skróconą do 30 sekund), z charakterystyczną muzyką w tle. Marka idzie też z duchem czasu, bo oprócz kampanii telewizyjnej, komunikacja prowadzona będzie również w Internecie, mediach społecznościowych oraz w punktach sprzedaży.

- Odnoszę wrażenie, że dawniej piwa smakowały podobnie, a jedynie zatarte wspomnienia odżywają w nieco jaśniejszych kolorach - pisał w 2013 roku Łukasz, autor bloga Piwolucja.pl. Z sentymentem wspominał kultowe piwa, m.in. EB.
Grupa Żywiec wysłuchała próśb piwoszy i w marcu tego roku zdecydowała o przywróceniu marki EB na polski rynek.
- Decyzja o przywróceniu na polski rynek piwa EB jest w podyktowana oczekiwaniami konsumentów – tłumaczy Małgorzata Lubelska dyrektor marketingu Grupy Żywiec. – Przez ostatnie lata nieustannie otrzymywaliśmy pytania o to, czy i kiedy przywrócimy markę na rynek krajowy. Nie bez znaczenia jest fakt, że wraca moda na retro, a konsumenci coraz częściej z sentymentem sięgają po to, co znają z przeszłości.
Niemal identyczne jak kiedyś będą etykieta i wygląd opakowania. Piwosze kupią je w butelkach 500 ml oraz puszce 500 ml sprzedawanej w czteropakach. Wiele osób z sentymentem sięgnie po kultową butelkę tego orzeźwiającego, złocistego trunku o przyjemnej goryczce.
Miło powspominać przy kuflu EB
Reakcja internautów na wiadomość o powrocie marki EB była entuzjastyczna. Użytkownik serwisu Wykop.pl pogop pisze, że "w sumie nie chodzi tutaj o smak, ale o wspomnienia największej grupy wyżu demograficznego lat 80. (...) Ja na ich miejscu [marketingowców - przyp. red.] znów zaangażowałbym Jeana Reno do reklamy."
Powroty kultowych marek, to okazja, by przypomnieć sobie czasy młodości, pamięta o tym inny użytkownik Wykop.pl, który na forum wspomina "za małolata zbierałem podkładki pod piwo i o dziwo, znalazłem kilka po latach, wśród nich oczywiście EB".
Powrót piwa EB dla starszego pokolenia to okazja, by przypomnieć sobie smaki młodości. Natomiast osoby, które dorastały w latach 90. będą miały okazję, by spróbować legendarnego piwa, po które sięgali ich rodzice.