Polecając artykuły dotyczące choroby Parkinsona, "Gazeta Wyborcza" sięgnęła po wizerunek św. Jana Pawła II
Polecając artykuły dotyczące choroby Parkinsona, "Gazeta Wyborcza" sięgnęła po wizerunek św. Jana Pawła II Fot. Fragment pierwszej strony środowego wydania "Gazety Wyborczej"

„Gazeta Wyborcza” postanowiła poruszyć problem choroby Parkinsona. Sam temat nie jest raczej kontrowersyjny. Inaczej wygląda jednak sprawa promowania poświęconych chorobie artykułów.

REKLAMA
Te na pierwszej stronie środowego wydania „Wyborczej” reklamuje zdjęcie św. Jana Pawła II, człowieka, który zmagał się z chorobą Parkinsona od 1992 roku aż do śmierci.
logo
Fot. Pierwsza strona środowego wydania "Gazety Wyborczej"
Poza zmarłym papieżem redakcja „Wyborczej” wspomniała jeszcze – choć już nie na pierwszej stronie – o chorych na Parkinsona aktorach: Michaelu J. Foksie oraz zmarłym śmiercią samobójczą Robinie Williamsie.
Emocje wywołało jednak zdjęcie zamieszczone tuż pod tytułem gazety.