Facebook to nuda. Dlaczego młodzi wolą inne serwisy?

Facebook to nuda. Dlaczego młodzi wolą inne portale społecznościowe?
Facebook to nuda. Dlaczego młodzi wolą inne portale społecznościowe? Fot. Shutterstock/Prawa autorskie: atikinka
Facebook staje się dla młodych niemodny, m.in. dlatego, że są na nim już nawet ich dziadkowie. Wolą inne aplikacje czy portale społecznościowe. Spróbujemy zastanowić się, które i dlaczego akurat te.



Chyba wielu z nas przeżyło już ten moment, gdy otrzymał powiadomienie na Facebooku o nowym zaproszeniu, a tą osobą okazała się nasza mama, a nawet… babcia. I pojawił się dylemat, czy przyjąć to zaproszenie, zignorować… Obawa, że mama będzie wszystko lajkować, publikować kompromitujące nas zdjęcia itd.

Wydaje się, że wielu młodych ludzi właśnie z tego powodu ograniczyło aktywność na Facebooku na rzecz innych serwisów, czy aplikacji. Dlaczego? Bo mają wiele innych, dużo ciekawszych alternatyw.

Snapchat

Natalia Hatalska w swoim dokumencie Generacja Z zapytała dziewczynkę, o to ile osób w jej klasie korzysta Snapchata, ta z oburzeniem powiedziała, że wszyscy. Używanie tej aplikacji może jednak sprawić problemy ludziom po 20 roku życia.
Komunikacja przy użyciu Snapchata nie jest trwała, znika po 10 sekundach i nie ma do niej powrotu. Z łatwością można relacjonować to, co dzieje się w danym momencie i trafimy z taką informacją do wybranych przez nas odbiorców.

Instagram

Nie jest nowością, ale wciąż nie traci na swojej popularności. Jednym zdjęciem można trafić do ludzi z całego świata, którzy na pewno wyrażą dla niego aprobatę. Łatwo można zyskać popularność i od razu poprawić sobie samoocenę. Trafnie opisała to na Linkedin Olga Nosal:
Olga Nosal

Młodzi ludzie w dzisiejszych czasach chcą wywoływać jak najwięcej reakcji swoim działaniem w internecie. Na Instagramie dzięki użyciu odpowiednich hashtagów mogą otrzymać polubienie, follow czy komentarz od ludzi z całego świata, tagi takie jak like-for-like czy follow-for-follow nie wzięły się z niczego. Czytaj więcej

Twitter

140 znaków to często aż za dużo, by napisać co się myśli. Wystarczy tylko spojrzeć na trendy, by zrozumieć kto często przejmuje ten serwis. Obecnie na topie jest hashtag #WhyLoveLiam, czyli jeden z członków zespołu One Directions, który kochają nastolatki.
Młodzi robią się szczególnie aktywni, wtedy gdy trwa np. kolejny odcinek popularnego serialu jak M jak miłość.

YouTube

Nastolatkowie żyją życiem internetowych twórców wideo. O swoich idolach wiedzą prawie wszystko i bardzo aktywnie wchodzą z nimi w interakcje, czy to na YouTube, czy na Instagramie, Snapchacie, ale również Facebooku. Często sami też decydują się na zakładanie swoich vlogów.

– Emigracja z portali społecznościowych była zawsze – mówi dla Władców Sieci Natalia Hatalska. – Młodzi ludzie szukają nowych rzeczy, kiedyś korzystali z Naszej Klasy, potem z Facebooka, Instagrama, a teraz ze Snapchata. Nastolatki są w awangardzie, najszybciej adaptują nowe trendy. Dopiero obecnie osoby powyżej 60 roku życia zaczynają wchodzić na Facebooka. Zaczynają eksperymentować i działają zdecydowanie wolniej niż młodzi – dodaje.


W 2012-2013 roku w Polsce bardzo popularny stał się Ask.fm, czyli serwis, na którym zadaje się pytania i oczekuje zabawnej odpowiedzi. Obecnie jednak jego idea najwidoczniej znudziła się polskim internautom i jak podają Wirtualne Media w czerwcu br. roku odwiedziło go jedynie 1.35 mln polskich użytkowników.

W innych krajach modne wśród młodych jest korzystanie z Vine'a czy aplikacji What’s up, za pośrednictwem, której wysyłane treści można zawęzić do jeszcze mniejszego grona odbiorców i komunikacja jest jeden do jednego. Czy spodobają się one również polskim nastolatkom?

Napisz do autorki: patrycja.marszalek@natemat.pl


Władcy sieci od teraz także na Facebooku! Polub nas!
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...