
Niech podniesie rękę ten, kto nie musiał pokonać 30-minutowego odcinka drogi w 10 min. Klient już czeka, szef się niecierpliwi, a tu jak na złość trafiasz na zamknięty przejazd kolejowo-drogowy, przeklinasz Murphy'ego i jego prawa, złośliwość rzeczy martwych i naciskasz na gaz, próbując wydostać się z przejazdu slalomem omijając zamknięte półrogatki. – Na pewno zdążę – myślisz. – Na pewno tak – potwierdzamy. – Z tym, że zamiast do pracy czy na spotkanie z klientem trafisz prosto w zaświaty! Tłumaczymy, dlaczego pokora ratuje życie i jak działa system bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych.
44% – o tyle zmniejszyła się liczba osób poszkodowanych w wyniku wypadków na kolei od 2011 r.
2014 – był najbezpieczniejszym rokiem w historii kolei w Polsce.
11 – tyle edycji trwa kampania społeczna „Bezpieczny przejazd”, której organizatorem są PKP PLK S.A.
1892 – tyle mandatów karnych wystawili funkcjonariusze SOK w 2014 roku za przechodzenie przez tory kolejowe w niedozwolonym miejscu.
Organizatorem kampanii „Bezpieczny przejazd” są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.