Serwis Tidal, dzięki współpracy z siecią Play, stał się numerem 1 serwisów streamingowych premium w Polsce. Przez ponad dwa miesiące aż 130 tysięcy użytkowników tej sieci komórkowej pobrało aplikację na swoje telefony. W sumie spędzili 54 miliony minut na słuchaniu muzyki.
W czwartek w warszawskiej restauracji Bazar Kocha odbyła się konferencja sieci Play i serwisu streamingowego Tidal. Dyrektor Departamentu Produktu i Terminali Grzegorz Skowron-Moszkowicz przedstawił nowe twarze kampanii reklamowej sieci. W piątek pojawią się nowe spoty telewizyjne, w których wystąpi piosenkarka Margaret i Dawid Podsiadło. Daft Punk, Rihanna i Madonna pojawią się w reklamach outdoorowych.
Podczas konferencji podsumowano pierwsze dwa miesiące współpracy serwisu z siecią. 150 tysięcy użytkowników i 54 miliony odsłuchanych minut muzyki to niewątpliwy sukces, dlatego sieć postanowiła wyjść naprzeciw zainteresowanym ofertą Muzyka w Play i przedłużyć promocję. Każdy użytkownik sieci, który aktywuje usługę i pobierze Tidala, może przez dwa lata cieszyć się darmowym dostępem do serwisu.
W spotkaniu wzięła udział gwiazda kampanii Margaret, wystąpił Antek Smykiewicz, który uznawany jest za jednego z najbardziej obiecujących wokalistów. Na konferencji nie przedstawiono tylko suchych danych, ale również ciekawostki. Okazuje się, że ponad 20 proc. ludzi słucha więcej niż 230 utworów miesięcznie.
Prawie połowa użytkowników to ludzie poniżej 38. roku życia. 18 proc. użytkowników w grupie wiekowej 18-27 słucha tylko hip-hopu, a po godz. 21 w serwisie dominuje muzyka klasyczna i jazz. Aż 70 proc. regularnie korzysta z aplikacji, 17 proc. użytkowników na iPhonach. Dyrektor Grzegorz Skowron-Moszkowicz zauważył zabawną zależność. Rodzice do godziny 17 słuchają heavy metalu, później... piosenek dla dzieci.
Tidal dostępny jest w 46 krajach, w katalogu serwisu znajduje się ponad 40 milionów piosenek w jakości HiFi, 100 tysięcy materiałów wideo w jakości HD. Jest innowacyjną platformą muzyczno-rozrywkową stworzoną do odtwarzania i odkrywania muzyki artystów z całego świata. Pozwala na dostęp do unikalnej zawartości oraz na łączenie się i dzielenie się muzyką z artystami.