Pomarańczowy operator rozszerzył ofertę telewizyjną dla klientów IPTV. Zamierza rozpowszechniać ją wraz z FTTH –  technologią światłowodowego dostępu do internetu
Pomarańczowy operator rozszerzył ofertę telewizyjną dla klientów IPTV. Zamierza rozpowszechniać ją wraz z FTTH – technologią światłowodowego dostępu do internetu Orange
Reklama.
Najbardziej widoczną zmianą jest wzrost liczby kanałów w podstawowym abonamencie z 61 do 91. Taki bogaty zestaw klienci IPTV otrzymują w ramach abonamentu za FunPacka (internet, telewizja i stacjonarny telefon) lub Neostradę z Telewizją (internet i telewizja). W pakiecie znajdzie się m.in. 14 kanałów filmowych, 7 kanałów dziecięcych, 8 kanałów naukowych oraz 10 kanałów muzycznych, przy czym 25 kanałów z całej puli dostępnych będzie w jakości HD. Dodatkowo każdy klient, który wykupi pakiet optymalny, otrzyma bezpłatny dostęp do nowych kanałów sportowych Eleven i Eleven Sports. Promocja na nie potrwa do 17 marca.
Z rozbudowanej oferty telewizyjnej będą mogli skorzystać klienci mający dostęp do szybkiego domowego internetu Orange (Neostrady w opcji 20Mb/s lub 80 Mb/s) lub światłowodowego internetu Supernova (100 Mb/s, 300 Mb/s i 600 Mb/s). W pakietach z Neostradą z prędkością do 10 Mb/s będą nadal oferowane pakiety telewizji nc+ w technologii satelitarnej.
Miłośnicy szklanego ekranu będą mogli naturalnie uzyskać dostęp do rozrywki wykraczającej poza pakiet podstawowy. W celu zaspokojenia ich gustów przygotowano nowe dodatkowe pakiety telewizyjne takie jak: Pakiet HBO (3 kanały stacji HBO + HBO GO), Pakiet Bogaty (134 kanały TV + prezent w postaci miesięcznego pakietu HBO), Pakiet Bogaty z HBO (137 kanałów, łącznie z kanałami premium HBO) oraz Pakiet Maksymalny (148 kanałów, wliczając w to pakiety Filmbox, HBO, Cinemax i zestaw kanałów dla dorosłych). Warto dodać, że za trzy ostatnie pakiety nie trzeba będzie ponosić żadnych kosztów przez pierwsze 6 miesięcy trwania umowy.
Sporą atrakcją jest także debiut usługi HBO GO w ofercie telewizji Orange. To internetowy serwis wideo na żądanie, w którym możemy oglądać filmy, seriale i inne programy emitowane w kanałach z grupy HBO. Usługa ta została po raz pierwszy uruchomiona 18 lutego 2010 roku w Stanach Zjednoczonych. Polska jest drugim po USA państwem, które uzyskało dostęp do tego serwisu. Polacy mogą z niego korzystać tylko na terenie swojego kraju. Kolejnym warunkiem do oglądania zawartości HBO GO jest szerokopasmowe łącze.
Z informacji prasowych możemy dowiedzieć się, że nowa oferta telewizyjna Orange będzie odtąd oparta na samodzielnie agregowanej przez polskiego operatora treści. Oznacza to, że telekom zakupi prawa do kanałów telewizyjnych bezpośrednio od nadawców. Jak twierdzi, dzięki temu zyska większą elastyczność w dopasowaniu oferty TV do potrzeb klientów oraz będzie mógł zaoferować dodatkowe usługi takie jak: „catch-up TV” (oglądanie programów wyemitowanych już przez stacje TV), „multiroom” (odbiór telewizji na 2 lub więcej odbiornikach w ramach jednego abonamentu) czy „multiscreen” (oglądanie w czasie rzeczywistym programów telewizyjnych na kilku podłączonych do internetu urządzeniach).
Michał Paschalis-Jakubowicz, członek zarządu Orange Polska ds. marketingu, jest przekonany, że nowa atrakcyjna oferta Orange TV jeszcze bardziej umocni pozycję konkurencyjną „pomarańczowego” giganta na rynku. Według przedstawiciela sieci będzie ona też mocnym atutem pakietu zawierającego ultraszybki internet światłowodowy, na którego rozwój w najbliższych latach przewidziano bardzo duże inwestycje ze strony operatora.
Michał Paschalis-Jakubowicz
Członek zarządu Orange Polska ds. Marketingu

W ciągu najbliższych 3 lat, dzięki zaplanowanym przez Orange Polska inwestycjom w zasięgu superszybkiego internetu światłowodowego znajdzie się do 3,5 miliona rodzin. Bardzo się cieszę, że będziemy mogli oferować go w pakiecie z nową ofertą telewizyjną, doskonale odpowiadającą na potrzeby wymagających klientów. Wzbogacając samodzielnie tworzoną ofertę telewizyjną, zyskujemy większą elastyczność zarówno pod względem cenowym, jak i doboru programów. Dołożyliśmy starań, żeby nasza nowa propozycja pozytywnie wyróżniła się na rynku; mam nadzieję że zostanie dobrze przyjęta przez klientów.

Wraz z ulepszeniem oferty programowej Orange TV usługodawca postanowił też udoskonalić system kategoryzacji kanałów, wprowadzając ich bardziej intuicyjny podział. Wygodne przechodzenie do odpowiedniej kategorii mają umożliwić użytkownikowi „magiczne cyfry” na pilocie. Przykładowo pod numerem 222 zgrupowane będą kanały filmowe, a gdy telewidz trzykrotnie wciśnie przycisk 5 uzyska wgląd we wszystkie kanały przeznaczone dla dzieci.
Klienci Orange mający kłopot z dostosowaniem swego czasu do godzin emisji ulubionych programów telewizyjnych znajdą rozwiązanie swoich problemów w postaci usługi „telewizji na życzenie”. Dzięki niej w ramach wybranego pakietu telewizyjnego będzie można oglądać poszczególne programy do 7 dni, licząc od daty ich emisji w TV.
IPTV to rodzaj telewizji cyfrowej, której sygnał przesyłany jest w sieciach szerokopasmowych obsługujących protokół IP. Posiada zatem wszelkie cechy charakterystyczne dla tego rodzaju telewizji takie jak: wysoka interaktywność, wachlarz usług na żądanie, przewodniki programowe czy dostępny na żywo program telewizyjny. Do korzystania z usługi IPTV potrzebny jest dekoder telewizyjny (STB). Dla funkcjonalności tego medium kluczowe znaczenie ma to, że nie korzysta ono z internetu, a z wydzielonej części sieci, co zapewnia większe bezpieczeństwo i gwarantuje wyższą jakość sygnału.
Telewizja typu IPTV dostępna jest także w ofercie takich sieci kablowych jak Netia, Dialog, JamBox, Multimedia Polska, Metro TV i Inotel. W przypadku Orange Polska korzystało z niej pod koniec 2015 roku 184 tys. klientów.
Szczegółowe informacje na temat nowej telewizji Orange można znaleźć na oficjalnej stronie „pomarańczowego” dostawcy usług telekomunikacyjnych.