Telewizja Polska odnotowała kolejny spadek oglądalności.
Telewizja Polska odnotowała kolejny spadek oglądalności. Fot. Sławomir Kamiński / Agencja Gazeta
Reklama.
TVN 24 zanotował w ubiegłym miesiącu średni dobowy udział na poziomie 3,44 proc – wynika z badania Nielsen Audience Measurement. Udział TVP Info wyniósł 3,34 proc. Jednocześnie wzrosła oglądalność stacji TVP Rozrywka (z 1,13 proc. do 2,73 proc.). Stacja TVP Info również zanotowała lekki wzrost oglądalności, spadła jednak liczba telewidzów w grupie wiekowej 16-49 lat.
Z badań oglądalności wynika, że widowni ubywa za to programowi "Wiadomości" TVP1. Jak pisaliśmy wczoraj w naTemat, program stracił w ubiegłym miesiącu 470 tys. telewidzów. Serwis kierowany przez Marzenę Paczuską miał tym samym o 100 tys. widzów mniej niż "Fakty" emitowane przez stację TVN. Dodając do tego widownię z TVN24 Biznes i Świat, który również nadaje ten serwis informacyjny, przewaga nad programem nadawanym przez TVP1 wynosi 260 tys.
Jacek Kurski, prezes TVP, niespecjalnie przejmuje się jednak tymi wynikami. Jego zdaniem pomiary oglądalności prowadzone przez Nielsen Audience Measurement są nierzetelne. Chodzi o to, że agencja za grupę komercyjną uznaje widzów w wieku 16-49 lat.
– Czyli ja od paru dni się nie łapię. A przecież moja siła nabywcza jest wielokrotnie większa niż moich dzieci. Nie mówiąc już, że 20 proc. rynku reklam to leki, co wręcz powinno premiować grupę senioralną, która jest wierna TVP, a dzieje się odwrotnie – mówił Kurski w rozmowie z tygodnikiem "wSieci".
Agencja odpiera zarzuty prezesa TVP. "Panel Nielsena jest panelem reprezentatywnym, tzn. odzwierciedla strukturę społeczeństwa. Rekrutacja do panelu oraz proces zbierania danych podlegają regularnej kontroli" – brzmią wyjaśnienia firmy opublikowane w serwisie "Wirtualnemedia.pl".

źródła: Wirtualnemedia.pl, Onet.pl

Napisz do autora: adam.gaafar@natemat.pl