Najnowsze część "Wiedźmina" sprzedała się w 2011 roku w 1,1 milionach egzemplarzy na świecie. Przez moment byłą też najchętniej kupowaną grą na całym globie. Na polską skalę to świetny wynik, ale do najlepiej sprzedających się gier komputerowych w historii jeszcze trochę brakuje.
CD Projekt Red ujawniło dziś wyniki sprzedaży gier z serii "Wiedźmin" w 2011 roku. Producent ma powody do zadowolenia, bo dwie wersje gry: "Wiedźmin" i "Wiedźmin 2: Zabójcy Królów" sprzedały się w liczbie ponad 1,5 miliona egzemplarzy. Pierwszą odsłonę serii kupiło 400 tysięcy graczy, a drugą (dostępną od maja 2011 roku) aż 1,1 miliona. Co ciekawe, tuż po premierze "Wiedźmina 2", w ostatnim tygodniu maja ubiegłego roku gra była najlepiej sprzedającą się na świecie (w wersji na PC). Trafiał też na czołówki rankingów najchętniej kupowanych tytułów w największych sklepach internetowych.
Wciąż daleko od najlepszych
Wyniki sprzedaży za ubiegły rok są sporym sukcesem, choć dzieli je przepaść od najczęściej kupowanych gier na świecie. Listę dziesięciu najlepszych otwiera gra "The Sims 2", którą od 2004 roku zdążyło kupić 32 miliony graczy. Na podium jest także pierwsze wersja "The Sims" (16 milionów) i "World Of Warcraft (11,5 miliona). "Wiedźminowi" sporo brakuje nawet do dziesiątego miejsca, na którym z wynikiem 5 milionów sprzedanych egzemplarzy znalazła się gra "Guild Wars".
W oczekiwaniu na kolejnego "Wiedźmina"
Firma CD Projekt ostatnio opublikowała dwa najnowsze zwiastuny do gry "Wiedźmin 2: Zabójcy Królów Edycja Rozszerzona", która w wersji na konsolę zadebiutuje już 17 kwietnia. Wraz z premierą "Wiedźmina 2" na Xbox 360, wszyscy gracze posiadający grę w wersji PC, również otrzymają dostęp do bogatej Edycji Rozszerzonej na tej platformie całkowicie za darmo.
Gry - polski towar eksportowy?
Zdaniem ekspertów, gry komputerowe mogą stać się polskim towarem eksportowym. Dowodzi temu między innymi sukces "Wiedźmina", ale też innych gier wyprodukowanych w naszym kraju, takich jak "Painkiller" czy "Call of Juarez", które odniosły sukcesy za granicą. W kolejce do podboju rynków zagranicznych czekają też inne polskie produkcje. Gra "Sniper: Ghost Warrior", którą tworzy firma City Interactive ma być wydana w 500 tysięcy egzemplarzach, z czego 90% trafi do Stanów Zjednoczonych i Europy Zachodniej.