Ogłoszenie o poszukiwaniu nowej firmy badającej oglądalność pojawiła się dziś także na "pasku " TVP Info.
Ogłoszenie o poszukiwaniu nowej firmy badającej oglądalność pojawiła się dziś także na "pasku " TVP Info. screen / TVP Info

Badania oglądalności przeprowadzane przez agencję Nielsen Audience Measurement od kilku miesięcy wskazywały, że programy informacyjne w TVP i TVP Info tracą widzów. Prezes Jacek Kurski próbował kwestionować wyniki, aż wpadł na inny pomysł. Skoro nie da się wpłynąć na wyniki podawane przez Nielsena, to trzeba zmienić agencję badawczą.

REKLAMA
Właśnie ogłoszono przetarg na wybór nowej firmy, która będzie badać oglądalność Wiadomości i innych programów TVP. Jak można się dowiedzieć z zamówienia opublikowanego na stronie internetowej TVP, warunkiem wygrania przetargu jest zapewnienie, że dostarczane dane są "miarą rzeczywistej (faktycznej) konsumpcji treści wideo na różnych kanałach".
logo
Na stronie TVP pojawiło się ogłoszenie o przetargu na nową firmę badającą oglądalność. tvp.pl
Jacek Kurski tydzień temu uznał, że Nielsen stracił wiarygodność, a szefostwu tej firmy zarzucał komunistyczną przeszłość. Ze spadającymi słupkami walczy jak lew od miesięcy. Nie pomaga zwalnianie kolejnych dziennikarzy, nie pomagają przetasowania w ramówce. Kurski zdaje się nie przyjmować do wiadomości, że słabe wyniki TVP mogą być prawdziwe.
Dziennikarka Agata Młynarska zasugerowała tydzień temu, że największą władzę w telewizji mają widzowie z pilotami w ręku. Tymczasem prezes Jacek Kurski zamiast dać im to, czego oczekują woli zmienić firmę, która ma ich policzyć.

Napisz do autora: pawel.kalisz@natemat.pl