Jacek Kurski ma kolejny powód do zmartwień: TVP2 z najniższym wynikiem w historii badań.
Jacek Kurski ma kolejny powód do zmartwień: TVP2 z najniższym wynikiem w historii badań. Fot. Kuba Atys / AG

Kolejna antena Telewizji Polskiej notuje swoje historyczne minimum oglądalności. Tym razem to Dwójka, która w ostatnim tygodniu straciła ponad jedną czwartą widzów. To odbije się na sytuacji finansowej TVP, bo oglądalność to nadal podstawa do ustalania cen reklam.

REKLAMA
Choć Jacek Kurski nie wierzy w badania telemetryczne (no chyba, że są pomyślne dla TVP), to pozostali uczestnicy rynku medialnego wierzą. A te nie są pomyślne dla TVP, bo kolejna antena publicznego nadawcy osiągnęła swoje historyczne minimum.
W ostatnim tygodniu (13-19 czerwca) średni udział TVP 2 w rynku to 6,35 procent – podaje portal wirtualnemedia.pl. To spadek aż o 2,22 pkt. proc. Tym samym druga najważniejsza antena TVP zanotowała swój najsłabszy wynik w historii badań oglądalności.
Pierwszy jest Polsat z 12,44 proc., drugi TVN z 10,49 proc., a trzecia TVP1 z oglądalnością na poziomie 10,28 proc. Władze Telewizji Polskiej pewnie znowu zaczną mówić o konieczności zmiany metodologii.
To zakrawa na schizofrenię, bo równocześnie TVP nadal rozsyła tony informacji prasowych o kolejnych doskonałych wynikach programów TVP. Opiera ja na tych samych badaniach Nielsena, które chce zmienić.
logo
Fot. Zrzut ekranu informacji prasowej TVP
logo
Fot. Zrzut ekranu informacji prasowej TVP
logo
Fot. Zrzut ekranu informacji prasowej TVP
logo
Fot. Zrzut ekranu informacji prasowej TVP

Napisz do autora: kamil.sikora@natemat.pl