
Dla prawie połowy respondentów dom nie był fizycznym miejscem, tylko przestrzenią budowania międzyludzkich relacji. Okazało się też, że w zależności od miejsca zamieszkania ankietowani potrzebują produktów zaspokajających bodźce dla różnych zmysłów. Badani wskazywali też potrzebę posiadania większej liczby interaktywnych elementów w wyposażeniu domu.
Autorzy badania zauważyli też ogromne przywiązanie respondentów do technologii. Dla 1/3 z nich największe znaczenie miała domowa sieć Wi-Fi zapewniająca szybki dostęp do internetu. Ponadto w wypowiedziach ankietowanych przewijała się często potrzeba większej prywatności.
Badania opinii na temat domu IKEA przeprowadziła w 12 miastach: Berlinie, Londynie, Moskwie, Bombaju, Nowym Jorku, Paryżu, Szanghaju, Sztokholmie, Sydney, Toronto, Zurychu i Madrycie.
źródło: Co.Design
Partnerem cyklu "Minuta przy kawie" jest Nespresso