
Zaczyna się od genialnego pomysłu. Kiedy idea przechodzi we wstępny projekt, trzeba zbudować mu kręgosłup – model biznesowy. Potem rozpoczyna się promocja, aby zakotwiczyć pomysł najpierw lokalnie, a następnie wypłynąć z nim na szerokie międzynarodowe wody. Przebycie tej drogi bez merytorycznego wsparcia, pomocy technicznej i kontaktów w branży stanowi nie lada wyzwanie. Ale gdy ktoś wyciągnie pomocną dłoń, można o wiele szybciej dobiec do mety.
Idea pomocy na samym starcie przyświeca projektowi Orange Fab. – Stawiamy na partnerstwo z małymi początkującymi firmami, które mają w sobie potencjał, aby zmieniać na lepsze świat, popychać go naprzód i ułatwiać wszystkim codzienne życie – mówił Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska, na spotkaniu Demo Day, inauguracji 4. edycji programu wsparcia dla start-upów.
Rozwijany przez pomarańczowego operatora program, tak jak cała stojąca za nim marka, ma globalny wymiar. Cieszy się prestiżem w Izraelu, kraju uchodzącym obok USA za światowego lidera innowacji. Z uwagi na rosnące znaczenie rynków dalekowschodnich znalazł też dogodne warunki do rozwoju w Azji. Najbliżej Polski działa program adresowany do start-upów we Francji. Niezależnie od lokalizacji nadrzędnym celem jest wypromowanie innowacji w kraju i za granicą.
Dzięki temu programowi rodzic wie, że dołożył wszelkich starań, aby ochronić swoje dziecko w internecie, bo Virtual Parent to jakby parasol ochronny, który czuwa nad bezpieczeństwem dzieci. W momencie, kiedy dziecko jest w niebezpieczeństwie, rodzic zostaje natychmiast powiadomiony o tym, dostając SMS-a lub e-maila. Jeśli dziecko jest szykanowane na Facebooku lub innych kanałach social media w czasie rzeczywistym, od razu o tym wiemy.
Orange Fab to funkcjonujący w 12 krajach program akceleracyjny dla najbardziej innowacyjnych małych i średnich firm, z których technologii mogliby skorzystać klienci Orange. Jego beneficjenci otrzymują wszechstronne wsparcie, począwszy od mentoringu eksperckiego i doradztwa biznesowego, a skończywszy na pomocy w znalezieniu inwestorów i wyjściu na rynki zagraniczne. Polska edycja programu wystartowała w 2014 roku.
