Pomarańczowy operator prezentuje najnowszy raport. Co mówi o gustach użytkowników smartfonów i mobilnego internetu?

Wzrost zainteresowania mobilnymi usługami abonamentowymi i odpływ klientów korzystających z kart na telefon – takie trendy obserwuje Orange, jeden z największych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce
Wzrost zainteresowania mobilnymi usługami abonamentowymi i odpływ klientów korzystających z kart na telefon – takie trendy obserwuje Orange, jeden z największych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce
Wzrost zainteresowania mobilnymi usługami abonamentowymi i mniej klientów korzystających z telefonów na kartę – takie między innymi trendy obserwuje Orange, jeden z największych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce.


W dobie obowiązkowej rejestracji telefonów na kartę do łask wraca abonament. Z kolei mobilny dostęp do internetu w smartfonie staje się dla użytkowników absolutnym „must have”. Do takich wniosków można dojść po lekturze wyników Orange za trzeci kwartał 2016 r.

Telekom może z pewnością być usatysfakcjonowany dwoma faktami. Po pierwsze, z bardzo dużej dynamiki obserwowanej w segmencie mobilnych usług abonamentowych. Po drugie, z coraz większego zainteresowania szybkim mobilnym internetem LTE wśród swoich klientów.

W trzecim kwartale liczba osób korzystających z komórek Orange w ramach abonamentu zwiększyła się o 309 tysięcy (wzrost o 13 proc. od zeszłego roku). To najwyższy wzrost od wielu lat. Pomarańczowy operator tłumaczy te wyniki skuteczną strategią marketingową, a także mniejszym zainteresowaniem klientów usługami przedpłaconymi z powodu nałożonego obowiązku rejestracji. Pomogło też wyraźne zainteresowanie submarką nju mobile.


– Trzeci kwartał można uznać za obiecujący. Działalność komercyjna przyniosła oczekiwane efekty, a wyniki finansowe były zgodne z celami całorocznymi. Dzięki skutecznym działaniom komercyjnym i zwiększonej migracji z segmentu sprzedaży usług na kartę pozyskaliśmy najwięcej klientów abonamentowych od wielu lat – podkreślił Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

Spadek sprzedaży w obszarze pre-paid nie jest postrzegany w kategoriach porażki. Raz, że ten rynek przechodzi głęboką przemianę z powodu ostatnich nowelizacji prawa. Dwa, że 70 proc. klientów w tym segmencie stanowili tzw. jednorazowi użytkownicy, których utrata w obliczu obowiązku rejestracji kart była do przewidzenia i jednocześnie nie wpłynęła specjalnie na wyniki finansowe.
W usługach internetowych na pierwszy plan wysuwa się technologia LTE. Obecnie z mobilnego dostępu do internetu w tej technologii korzysta aż 3,8 mln osób. Aż 57 proc. mobilnych połączeń z internetem przebiega przez sieć LTE.

Opublikowane dane wskazują, że realna staje się szansa na odwrócenie niekorzystnego trendu w obszarze internetu stacjonarnego. W tym segmencie utrata klientów netto (10 tysięcy) była najniższa od wielu kwartałów. Jako przyczynę telekom wymienia coraz częstszą aktywację usługi o dużej szybkości dostępu (VDSL i FTTH) – 44 tysiące w trzecim kwartale. Jak podaje Orange, w zasięgu sieci światłowodowej (FTTH) na koniec 3. kwartału było ponad 1,2 mln gospodarstw domowych.


Orange może pochwalić się jeszcze wizerunkowym sukcesem. Jak czytamy w sprawozdaniu za III kwartał 2016 r., według badań przeprowadzonych przez serwis speedtest.pl, należąca do Orange sieć mobilnego dostępu do internetu okazała się najszybsza w Polsce. – Cieszy mnie wynik tego badania, bo świadczy o tym, że nasza strategia rozwijania sieci mobilnej trafia do klientów – nie krył zadowolenia prezes Orange.

Czego więc możemy spodziewać się w przyszłości? Wiele wskazuje na to, że działania komercyjne telekomu przybiorą na sile. W pierwszej kolejności należy oczekiwać ofensywy w ofercie usług abonamentowych. Orange postara się też „rozruszać” stacjonarny internet, promując usługę oferującą światłowodowy dostęp do sieci. Wszystkim tym przedsięwzięciom ma towarzyszyć dbałość o jak najniższe koszty.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
WYWIAD 0 0"Byłam przed 30, a nie chciało mi się żyć". Patrycja schudła 50 kg, pokonała hashimoto i depresję
MamaDu 0 0"Cesarskie cięcie powoduje problemy dziecka w dorosłości". Wywiad z prof. Ewą Helwich
DADHERO.PL 0 0Nie wiesz jak? Nie przejmuj się, nie ty jeden. Oto nasze rady, jak mądrze wychowywać syna
SAP 0 0Od personalizacji adidasów do zatrzymania powodzi. Oto jak transformacja cyfrowa zmienia nasze życie
#GRZEJE 0 010 godzin czekał na żonę, która poszła do dentysty. Musiała interweniować Straż Miejska
POLECAMY 0 0Jak mu tak wróżka powie, to zwolni pół firmy. Po 15 latach ujawnia kulisy pracy wróżenia w telewizji
MamaDu 0 0"Moja córka żyła 70 minut". Gest mamy po śmierci dziecka poruszył ludzi na całym świecie
POLECAMY 0 0Nie zawsze musisz być wśród ludzi. Te rzeczy powinieneś zrobić sam przynajmniej raz w życiu
0 0Technika sprzed 5 tys. lat pomoże ci popełnić mniej błędów. Mnisi mieli rację
dad:HERO 0 0Polecamy pięć hitów z Nefliksa i HBO Go do obejrzenia z dziećmi w ten weekend
0 0Wybrano najlepsze seriale dekady. O połowie pewnie nawet nie słyszałeś!