Chyba nie o to chodziło z dobrą zmianą w TVP pod dowództwem Jacka Kurskiego. Dane o oglądalności za 2016, pokazują jasno, że narodowa Jedynka właśnie straciła dusze, serca i przede wszystkim piloty widzów. Na najwyższym stopniu podium jest telewizja Solorza, TVP1 za nią a na trzecim miejscu TVN. Poza pudłem TVP2. A najnowsze dane za grudzień są nawet jeszcze lepsze niż za cały rok.
Od 1 stycznia do 31 grudnia 2016 roku statystyczny Polak każdego dnia spędził przed telewizorem średnio 4 godziny, 21 minut i 45 sekund. To o minutę i 47 sekund krócej niż przez 2015 r.- wynika z danych oglądalności Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Najwyższą oglądalność wśród wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w całym 2016 roku miał Polsat, który wyprzedził TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem 2015 roku jednak zmalał o 1,29 proc. i wyniósł 11,45 proc.
Największą widownię w 2016 roku zgromadziła transmisja meczu Polska-Portugalia, którą na antenie TVP1 oglądało 8,07 mln widzów. To samo spotkanie w Polsacie, śledziło 6,88 mln osób. Na drugim miejscu znalazł się mecz Polaków z Niemcami - na antenie TVP1 transmisję oglądało 7,93 mln osób a w Polsacie 5,48 mln. Na trzecim miejscu również jest mecz. Chodzi o eliminacje do Mistrzostw Świata, czyli spotkanie Rumunia-Polska, które w Polsacie śledziło 7,63 mln osób.
Czwarte miejsce – znowu piłka nożna, czyli spotkanie Biało-Czerwonych z Irlandią Północną w ramach Euro 2016. Dopiero na 5. miejscu coś spoza sportu. To "M jak miłość”, którego odcinek z 1 lutego oglądało 6,99 mln widzów. Potem znowu sam sport. W top 10 najwięcej, bo 5 miejsc, zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów Polsatu, a jedna - do TVP2.
W rozrywce prowadzi "Rolnik szuka żony”, a na czele filmów bez zaskoczeń: "Kevin sam w domu", bez którego Wigilia nad Wisłą się nie liczy. Kultowe przeżycia pozostawionego przez rodzinę dziewięciolatka obejrzało 4,33 mln.
Na reklamie najwięcej zarobił Polsat - mowa o 3,82 mld zł. Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy to 2,82 mld zł. Na ostatnim stopniu podium uplasowała się TVP1 z 1,40 mld zł.