Jacek Kurski przegrał kolejną wojenkę.
Jacek Kurski przegrał kolejną wojenkę. Fot. Kuba Atys / AG

Władze TVP próbowały wywrzeć presję na firmie Nielsen, która mierzy oglądalność programów telewizyjnych. Zaprosiły konkurencyjne firmy do "dialogu technicznego". Ale konkurenci Nielsena nie wezmą w nim udziału, bo uznali, że to kolejna próba szantażu.

REKLAMA
Zdaniem Jacka Kurskiego i władz Telewizji Polskiej firma Nielsen zaniża wynik oglądalności publicznego nadawcy. Tak tłumaczą spadki oglądalności m.in. "Wiadomości". Dlatego od kilku tygodni trwa wojna TVP z Nielsenem: najpierw TVP zażądała kodów pocztowych uczestników badania, później przeprowadziła sondaż i zlustrowała szefową Nielsena.
Kolejną próbą wywarcia presji na firmę było zaproszenie do "dialogu technicznego", który miał doprowadzić do wypracowania nowych standardów badania oglądalności. Ale potencjalni konkurenci Nielsena, czyli TNS, ARC i Millward Brown wykazali branżową lojalność i odmówili udziału w projekcie Jacka Kurskiego – donosi portal Wirtualne Media.
To już kolejna przegrana prezesa TVP w wojnie z Nielsenem. Wcześniej TNS skrytykowała wykorzystanie przeprowadzonego przez nią badania do uderzenia w badania telemetryczne Nielsena. Potępiła też atak na szefową Nielsena Elżbietę Gorajewską.

Napisz do autora: kamil.sikora@natemat.pl