Nie bądź jeleń, weź paragon - ruszyła akcja Ministerstwa Finansów. Podczas ferii zimowych kontrolerzy skarbowi będą sprawdzać, czy właściciele m.in. sklepów i restauracji za każdym razem wydają klientom paragon fiskalny. Urzędnicy mają też przypominać konsumentom, że sprzedawcy mają obowiązek wydania paragonu przy każdej transakcji.
Dzięki akcji Ministerstwo chce przypominać, że wydanie paragonu ma duże znaczenie nie tylko dla klientów, ale także dla wszystkich podatników - jest dowodem, że należny podatek VAT wpłynął do budżetu Państwa.
50 mld złotych
O tyle więcej byłoby w budżecie, gdyby wszyscy rzetelnie płacili podatki
Dzięki akcji Ministerstwo chce przypominać, że wydanie paragonu ma duże znaczenie nie tylko dla klientów, ale także dla wszystkich podatników - jest dowodem, że należny podatek VAT wpłynął do budżetu Państwa.
W zeszłym roku skontrolowane przedsiębiorstwa wpłaciły o ponad 20 proc. więcej podatków, niż rok wcześniej, dla porównania wzrost wpływów podatkowych od firm, które nie było kontrolowane wzrósł o jedyne 5 proc.
- Te dodatkowe 20 proc. to 15 milionów złotych w jednym tylko województwie - powiedział wiceminister finansów, Andrzej Parafianowicz. Dodał, że każdy, kto nie otrzymał paragonu od sprzedawcy, powinien zgłosić to do najbliższego Urzędu Kontroli Skarbowej.
Podczas poprzedniej, letniej edycji akcji, Inspektorzy Skarbowi wystawili ponad 25 tysięcy mandatów na łączną kwotę 6 milionów złotych. Ministerstwo Finansów wraz z Urzędami Skarbowymi będzie przypominać o wydawaniu paragonów do 26 lutego.
Paragon jest najprostszym dowodem zakupu - potwierdza, co kupiliśmy, od kogo, kiedy i po jakiej cenie. Dzięki niemu możemy reklamować produkty lub usługi, które okażą się niezgodne z umową. Dowód zakupu musimy otrzymać niezależnie od miejsca sprzedaży produktu. Musi nam go wydać m.in. sprzedawca w sklepie, na bazarze, na stoisku z pamiątkami, w internecie. Warto o tym pamiętać, wybierając się na zakupy.