Trendy w krótkometrażowych produkcjach ostatnio najczęściej wyznaczają internauci. Zwiększając liczbę odsłon, pomogli zdobyć popularność Gotye, a ostatnio fałszywej reklamie Photoshopa - "Fotoshop by Adobe". Już niedługo użytkownicy będą mogli zadecydować o tym, kto pojawi się na Festiwalu w Wenecji. Taką możliwość daje im YouTube, który organizuje konkurs na najlepszy krótkometrażowy filmik.
W internecie pojawił się kolejny kultowy filmik, tym razem promujący Adobe Photoshop. Nazwa najpopularniejszego programu do obróbki zdjęć została przeniesiona na opakowania kosmetyków. Występujące w pseudo spocie kobiety przekonują o odmładzającej sile specyfików. Każde ujęcie pokpiwa z tendencyjnych reklam przeciwzmarszczkowych kremów, których skuteczność potwierdzona jest jedynie przez sprawność grafików komputerowych. Aż trudno uwierzyć w to, że producent Jesse Rosten wpadł wpadł na tak genialny pomysł oglądając telewizję w bezsenną noc. Publiczność szybko doceniła szczerość przekazu – przez trzy dni „Fotoshop by Adobe” zanotował prawie 2 miliony odsłon.
A już niedługo internauci będą mieli szansę na prawdziwe wsparcie swoich ulubionych filmików. 2 lutego rusza "Your Film Festival" - konkurs YouTube na krótkometrażowe produkcje. Kryteria są następujące: historia musi zostać opowiedziana w mniej niż 15 minut i zostać umieszczona na specjalnym kanale w serwisie. Później wszystko zależy już od użytkowników. Zwycięzca konkursu dostanie możliwość uczestniczenia w Weneckim Festiwalu Filmowym, otrzyma 500 tysięcy dolarów na realizację projektu pomoże mu ekipa Ridleya Scotta.
W konkursie może wziąć udział każdy. Zgłoszenia są przyjmowane do końca marca.