PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Zdjęcie z anteny Eska ROCK programu Kuby Wojewódzkiego i Michała Figurskiego wzbudziło w internecie spore kontrowersje. Tysiące komentarzy i żywiołowe dyskusje na Facebooku sprawiają, że reakcję na wybryk dwóch dziennikarzy można uznać za fenomen.

REKLAMA
Użytkownicy serwisów społecznościowych tak mocno zaangażowali się w sprawę Wojewódzkiego i Figurskiego, że agencja informacyjna Press-Service Monitoring Mediów poświęciła tej reakcji specjalną analizę. Czytamy w niej, że posty zamieszczane przez internautów "to prawdziwa paleta emocji".
Press-Service Monitoring Mediów
agencja informacyjna

Case Wojewódzkiego i Figurskiego przełamał socialowe trendy, zwłaszcza na Facebooku. W medium, charakteryzującym się dynamiką i lakonicznością przekazu, pojawiały się wręcz elaboraty, w których komentujący uzasadniali swoje opinie.


Dowodzą temu konkretne liczby. W ciągu dwóch dni od ogłoszenia decyzji o zdjęciu z anteny radia programu "Poranny WF" w wypowiedziach na portalach społecznościowych pojawiło się prawie 2 tys. postów, w których wystąpiło nazwisko Wojewódzkiego lub Figurskiego.
"Zjawiskiem spotykanym w realiach Facebooka bardzo rzadko" - w ocenie Press Service Monitoring Mediów - jest fakt, że wiele z komentarzy przekraczało 100 znaków. Internauci nie tylko emocjonalnie reagowali na decyzję o usunięciu Wojewódzkiego i Figurskiego z anteny Eska Rock, ale także inicjowali dyskusje o tolerancji i granicach satyry.
Czytaj także: "Poranny WF" Wojewódzkiego i Figurskiego znika na zawsze z Eski Rock

"Ogromna dyskusja, która wydrukowana, mogłaby być pokaźnych rozmiarów książką" - podsumowują analitycy Press-Service.