Dzienniki ogólnopolskie wciąż nie mogą wrócić do czasów świetności. W maju obniżyła się sprzedać wszystkich dzienników. Największymi "przegranymi" są "Rzeczpospolita" i "Parkiet Gazeta Giełdy".
Maj nie był dobrym miesiącem dla dzienników. W stosunku do kwietnia, ich sprzedaż spadła. Związek Kontroli Dystrybucji Prasy ogłosił, że liderem polskiego rynku dzienników wciąż jest "Fakt", z nakładem 383508 egz. (0,8 proc. spadku). Po piętach depcze mu "Gazeta Wyborcza", której nic nie pomogły zmiany, jakie wprowadzili. Od końca kwietnia są tam głównie wywiady, komentarze i analizy. Drugą pozycję dał im wynik 229 269 egz. (spadek niemal 15 proc.). Trzecie miejsce zajął "Super Express" - 155 680 egz. (spadek 6,8 proc.).
Najpoważniejsze spadki sprzedaży dotknęły Presspublicę. O przeszło 25 proc. obniżyła się majowa sprzedaż "Rz" - 77 099 egz. "Parkiet Gazeta Giełdy" oraz "Dziennik Gazeta Prawna" zanotowały spadek odpowiednio o 21,9 oraz 21,7 proc.
Jak podaje serwis press.pl, z-ca redaktora naczelnego "GW" Piotr Stasiński nie uważa wprowadzonych zmian za bezskuteczne. Twierdzi, że gdyby nie te zabiegi, notowania obniżyłyby się jeszcze bardziej. – Powiem rzecz banalną: czytelników odbierają nam bezpłatne formy publikacji informacji, głównie internet. Znaleźliśmy się w pułapce cywilizacyjnej – przekonuje Piotr Stasiński.
Z kolei Presspublica źródła obniżenia sprzedaży upatruje w tym, że w tym roku nie dołączają do dziennika żadnych dodatków, płyt, broszur. – W ubiegłym roku dołączaliśmy do "Rzeczpospolitej" dwanaście dodatków, ale okazało się, że były nierentowne. To mogło mieć pewien wpływ na wielkość sprzedaży kioskowej. Ale główny powód gorszych wyników to ogólny trend odchodzenia od prasy drukowanej – mówi pełnomocnik zarządu Presspubliki Hanna Wawrowska.