Prawdopodobnie każdy internauta przeszedł w swoim życiu chwile, gdy internet w domu lub na komórce nagle przestał działać. Istnieje wiele opcji, które można wykonać, aby rozwiązać problem - samodzielnie przeprowadzić nieskomplikowaną diagnostykę lub porozmawiać z konsultantem.
Jedną z najistotniejszych rzeczy, jakie trzeba wykonać w przypadku niedziałającego internetu, to upewnienie się przed zadzwonieniem na infolinię, czy wszystkie wtyczki są podpięte prawidłowo. Jeśli zasilacze są podpięte, to zaleca się, aby na kilka sekund wyłączyć je z gniazda elektrycznego i wpiąć ponownie. Musimy też sprawdzić czy wtyczki przy kablu nie są uszkodzone. Problem może też pochodzić od instalacji programu antywirusowego, firewalla lub innej aplikacji. W tym wypadku należy odinstalować program lub wyłączyć go w systemie.
Internet WiFi
Powinniśmy sprawdzić, czy komputer ma połączenie z routerem. Robimy to klikając w przycisk start, panel sterowania, następnie Sieć i Internet oraz na końcu Centrum Sieci i udostępniania. Upewnijmy się również co do samego routera - jeżeli nie świecą się na nim żadne diody może to oznaczać, że doszło do usterki. Wówczas trzeba będzie kupić nowy. Bywa też, że router się zawiesza. Wtedy wystarczy jedynie wyłączyć go z prądu, włączyć ponownie i poczekać aż się uruchomi. Jednak jeżeli to nie przyniosło rezultatu, możemy zadzwonić na infolinię.
Jak wygląda zgłoszenie awarii?
Podstawowymi informacjami, które powinniśmy zgłosić, są imię i nazwisko osoby, na którą zawarta jest umowa; adres instalacji; numer klienta z umowy lub faktury; numer telefonu kontaktowego oraz opis problemu i datę jego wystąpienia. Najczęściej zadawane pytania związane są z wolno działającym internetem, zrywanym połączeniem, czy komunikacją routera bezprzewodowego z internetem.
Internet w telefonie
Nieważne czy będzie to Internet w Orange, czy u innego operatora, problemy z siecią w smartfonach są na porządku dziennym. Najprostszym rozwiązaniem, aby rozwiązać awarię internetu, jest sprawdzenie, czy mamy włączoną transmisję danych. Może to też być wina włączonego trybu samolotowego, który blokuje dostęp do internetu. Pomóc może też wyjęcie baterii i ponowne uruchomienie telefonu. Przywrócenie ustawień fabrycznych również jest zalecane jako metoda, gdy powyższe nie zadziałały.
W przypadku braku internetu w telefonie przez WiFi, problem może być związany ze współpracą smartfon-router. Polecane jest sprawdzić połączenie przez WiFi w innym miejscu (np. u kolegi), aby się upewnić.
Miejsce, w którym dowiesz się o przerwach w dostawie internetu
Od 2012 roku Downdetector zajmuje się zbieraniem statusów z różnych źródeł. Za sprawą analizy tych danych w czasie rzeczywistym, serwis wykrywa przerwy w dostawie oraz awarie już we wczesnej fazie ich powstawania. W praktyce działa to tak, że Downdetector wie o problemach z dostawą, gdy liczba zgłoszeń zwiększa się znacząco w stosunku do wartości podstawowej.