Hugo Boss to zdecydowanie najważniejszy niemiecki koncern mody i dobro narodowe naszych zachodnich sąsiadów. Firma jest odzieżowym odpowiednikiem Mercedesa, a jej kolekcje to nowoczesność, wielkomiejskość i funkcjonalizm.
Jednym z najgorętszych wydarzeń berlińskiego tygodnia mody jest pokaz marki Hugo – ekskluzywnego brandu, który wchodzi w skład koncernu Hugo Boss. W lipcu zaprezentowana została kolekcja wiosenno-letnia 2013. Najnowsza kolekcja Hugo to przede wszystkim racjonalizm, redukcja i geometryczne napięcia.
Długa, wieczorowa sukienka bez rękawów z uciętym ramieniem trzyma się na drobnym kołnierzyku. Przyciągające uwagę nagie ramie, optycznie równoważy rozporek w spódnicy, odsłaniający nogę, a także futurystyczny pasek wyraźnie pogrubiony od strony gołego ramienia. Napięcie budują tu trzy proste elementy.
Jednym ze smaczków kolekcji są również błyszczące kolory, niektóre z nich odbijają światła zupełnie jak lustro.
Efekty tworzą proporcje oraz kolory o chłodnych odcieniach, a także połączenia oraz przejścia barwne. Jedna ze stylizacji doskonale obrazuje przejście od bieli do beżu, ożywione srebrem.
Czasem charakter ubrania tworzy tylko suwak lub geometryczny dekolt na plecach.
Nowoczesność, geometria oraz racjonalizm Hugo kojarzy mi się z modernistyczną architekturą Waltera Gropiusa.