Od bajecznej kampanii KasKryst nie sposób oderwać wzrok. To jednak nie jedyna polska projektantka, która zachwyca kolekcjami
Od bajecznej kampanii KasKryst nie sposób oderwać wzrok. To jednak nie jedyna polska projektantka, która zachwyca kolekcjami Fot. Daniel Jaroszek / MAKATA

Kilka lat temu, w czasie wielkiego wysypu młodych marek streetwearowych w Polsce, złośliwcy mówili, że „teraz każdy może być projektantem mody”. Jednak projektowanie to coś więcej niż bluzy i t-shirty ze śmiesznymi napisami. Dzięki szkołom takim jak MSKiPU czy Katedra Mody na ASP na polskim rynku pojawiają się profesjonaliści, których kolekcje mogą konkurować (i wygrywać!) z projektami z największych domów mody. Na jakie nazwiska warto zwrócić uwagę w najbliższych sezonach?

REKLAMA

1. PAJONK

Michał Pająk już od kilku sezonów jest wymieniany jako jeden z najciekawszych projektantów młodego pokolenia. W jego ubraniach można było zobaczyć m.in. Maffashion i Zuzannę Bijoch. PAJONK to proste, a jednocześnie oryginalne projekty, które zachwycają formą i jakością wykonania. Czym Michał zaskoczy w najnowszej kolekcji? – Nie wiem czy zaskoczę, sam siebie zaskakuje co sezon, ale wciąż staram się promować i robić coś, co jest bliskie memu sercu - ciekawą komercję, coś na pograniczu sprzedaży i awangardy – mówi w rozmowie z naTemat Michał Pająk i dodaje: – Umówmy się - moda ma się sprzedawać, chce się utrzymywać z mojej pracy a nie tylko figurować w sesjach zdjęciowych, bo na tym nie zarobię na życie. Moda to bardzo ciężki biznes.
logo
Michał Pająk stawia na wyrazistość. W poprzedniej kolekcji dominowały grochy a w kolejnej pojawią się pióra Fot. PAJONK
logo
Michał Pająk łączy różne światy - cekiny na eleganckim garniturze - dlaczego nie? Fot. PAJONK

2. KAS KRYST

Ta dziewczyna na polskim rynku działa już od kilku lat i od zawsze wyróżniała się się własnym stylem i konsekwencją. KAS każdą kolekcję traktuje jako kolejny krok w samorozwoju i doskonaleniu swojego warsztatu, co widać również w najnowszych projektach, w których artystka udowadnia, że nie boi się wyzwań i chce nieustająco zaskakiwać. Na uwagę zasługują również sesje zdjęciowe promujące kolekcje KasKryst, które mogłyby pojawiać się w największych magazynach modowych.
logo
Sesja zdjęciowa KasKryst zachwyca niebanalną formą i pięknymi kolorami, które momentalnie przyciągają wzrok Fot. Daniel Jaroszek / MAKATA
logo
Projektantka od lat zachwyca pomysłami nie tylko na projekty, ale również ich fotografowanie Fot. Dawid Jaroszek / MAKATA

3. NATALIA SIEBUŁA


Natalia Siebuła tworzy ubrania, które pasują każdej kobiecie. Proste fasony, piękne materiały i delikatne kolory - projekty młodej artystki są uniwersalne i sprawdzą się zarówno w stylizacjach eleganckich, jak i codziennych. Siebuła od kilku sezonów decyduje się na fotografowanie swoich kolekcji w ciekawych, często zapomnianych lokalizacjach. Tłem dla najnowszych projektów stała się perełka PRLowskiej architektury - dworzec autobusowy w Kielcach. Projektantka, współpracująca z fotografem Piotrem Czyżem, przekracza granice, pokazując, że łączenie mody z innymi dziedzinami sztuki może dawać spektakularne efekty.
logo
Nowa kolekcja Natalii Siebuły została sfotografowana na oryginalnym dworcu w Kielcach, jeszcze przed jego zapowiadaną modernizacją Fot. Piotr Czyż
logo
Natalia Siebuła odchodzi od klasycznego ukazywania ubrań, umiejętnie łącząc modę z fotografią artystyczną Fot. Piotr Czyż

4. MARTA GARBIŃSKA-WŁODARCZYK I BARTOSZ LADRA (ELEMENTY)

Marta Garbińska-Włodarczyk i Bartosz Ladra to twórcy polskiej marki Elementy, która nie podąża ślepo za najnowszymi trendami a proponuje modowe klasyki, które będą uniwersalne i sprawdzą się przez wiele sezonów. Minimalistyczne formy i świetnej jakości to znaki rozpoznawcze marki. Elementy wyróżnia również transparentny model sprzedaży, dzięki czemu klient może dowiedzieć się za co dokładnie płaci.
logo
Ubrania, które proponuje marka Elementy są uniwersalne i nie wyjdą z mody przez wiele sezonów Fot. Elementy
logo
Transparenty model sprzedaży sprawia, że klient dokładnie wie, za co i dlaczego płaci Fot. Elementy

5. PAULINA PYSZKIEWICZ (LEBRAND)

Paulina Pyszkiewicz i jej marka LeBrand w szybkim tempie zdobyłą serca Polek. Ubrania, które proponuje projektantka wykonywane są w warszawskiej pracowni marki. Proste fasony wpisują się w nowe trendy, a jednocześnie nie są przerysowane, dzięki czemu sprawdzą się na co dzień. Nowa kolekcja to hołd dla lat 90, do których projektanci i styliści wracają coraz częściej.
logo
Najnowsza kolekcja LeBrand to hołd dla szalonych lat 90 Fot. LeBrand
logo
Paulina Pyszkiewicz łączy nowe trendy z klasyką, która pasuje kobietom w każdym wieku Fot. LeBrand
Wygląda na to, że polska moda ma się całkiem nieźle. Czy w każdym przypadku?
– Według mnie polska moda ma się coraz lepiej - bardzo kibicuje kilku polskim markom, które odnoszą sukcesy poza granicami Polski i bardzo mnie te sukcesy cieszą – tłumaczy Michał Pająk. – Nadal widzę jednak dużo kolekcji lub sesji zdjęciowych, które wyglądają dość amatorsko i nie chodzi tu wcale o zdjęcia, ale o ubrania, które nie nadają się do noszenia a przecież moda to biznes i musi być praktyczna.