Radio RFM FM cieszy się mianem lidera słuchalności i najbardziej opiniotwórczej rozgłośni w Polsce
Radio RFM FM cieszy się mianem lidera słuchalności i najbardziej opiniotwórczej rozgłośni w Polsce Fot Piotr Mazur/Agencja Gazeta
Reklama.
logo
Wprowadzenie tej marki na rodzimy rynek medialny to zasługa przede wszystkim przedsiębiorcy Stanisława Tyczyńskiego, który w 1989 roku wraz z grupą działaczy ''Solidarności'' założył Krakowską Fundację Komunikacji Społecznej. Fundacja ta złożyła wniosek o retransmisję programu francuskiego FUN Radia. W efekcie przyznano jej częstotliwość 70,06 MHz.
W lutym 1994 roku Radio otrzymało koncesję na nadawanie w skali ogólnopolskiej. W 2001 roku stacja, relacjonując zamach terrorystyczny na World Trade Center, ustanowiła rekord w kategorii ''najdłuższego w historii polskiej radiofonii serwisu informacyjnego''. Pobiła go sama w 2010 roku, kiedy z kolei poprowadziła relację z katastrofy polskiego samolotu rządowego w Smoleńsku.
RMF FM zajmuje pozycję lidera słuchalności w komercyjnej grupie słuchaczy radia, czyli osób w wieku 16-49 lat. Zapracowało też na miano najbardziej opiniotwórczej stacji radiowej w Polsce. Obecnym prezesem krakowskiej rozgłośni jest współtwórca marki, Tadeusz Sołtys.

Partnerem akcji #100momentów na 100-lecie niepodległości jest Kulczyk Investments. Wspólnie pokazujemy 100 gospodarczo-biznesowych wydarzeń z ostatnich 100 lat, które były istotne dla naszego kraju